היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסיקה פופולרית בסרטים "שוברי קופות"

עבודה מס' 070195

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של הסרטים "טיטאניק" ו"אוואטאר".

2,776 מילים ,5 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מוזיקה הייתה בחלק גדול של ההיסטוריה האנושית, צורת תקשורת, אם בטקסים שבטיים, באירועים בעלי משמעות או אפילו בחיי היום-יום. מוזיקה הרבה פעמים הופכת דברים, להרבה יותר קלים לעיכול, משמשת לטקסי מעבר ומייצרת הד רגשי רב משמעות כמעט בכל תרבות אנושית. גם בתחילת עידן הסרט המדבר, מוזיקה הקלה את החוויה מערערת הביטחון של התבוננות בדמויות שחור לבן שנראו כרוחות רפאים על מסך הקולנוע. הסיבה לכך נעוצה בהבנת תפיסת האנושות לתדרים, המרכיבים את מה שאנחנו שומעים כאשר אנו חווים את חווית הסרט. השימוש בהבנה שמוזיקה היא כלי בלתי נדלה ובלתי מוגבל, בעל יכולות בעלות עוצמה על האוזן האנושית, הוא מרכז העבודה שלי.
ברצוני לשפוך אור על הדרך שבה עושים שימוש בתבניות מוזיקליות חוזרות בקולנוע ככלי לאחיזת הצופה, המייצר הכנסות כספיות וכוח אידיאולוגי לחברה המודרנית בה אנו חיים כיום. הסרטים בהם בחרתי להתמקד הם הסרטים הרווחיים ביותר לפי האתר 'boxofficemojo. הסרט הרווחי ביותר בעולם היום, כלומר הסרט שגרף הכי הרבה כסף בשימוש ביתי וציבורי הוא Avatar"" [2009], ובמקום השני התמקם הסרט "Titanic" [1997] שלמרבה ההפתעה נוצרו ע"י אותו במאי ומלחין. הסיבה שלקחתי את הסרטים הרווחיים ביותר היא מתוך הרצון להוכיח ששני הסרטים הללו נוצרו בכוונה למשוך אליהם כמויות של קהל המשווע להיות "מהופנט" מהאילוזיות האודיו ויזואליות המוצגות מולו, על מנת ליצור סדר חברתי-אידיאולוגי שהוא -הקפיטליזם.

תוכן עניינים:
מבוא
סגנונו המוסיקלי של ג'יימס הורנר-פרספקטיבה קוגניטיבית
מוסיקה פופולרית הגדרה ויישום בלחניו של הורנר
מוסיקה פופולרית ותרבות ההמונים-השפעה חברתית
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

ברצוני לנתח את הסצנה מבחינה קוגניטיבית. מאמרו של קלאס דיקהופ "About the perception of sound" (Klas Dykhoff) מתאר את היכולת האנושית לתפיסת הגירויים שהחושים האנושיים מצליחים להכיל, ומגיע לידי חישוב מדויק של קיבולת תאי עצב המוקצבים לכל החושים האנושיים, המסקנה שהוא מגיע אליה היא שהיכולת הקיבול השמיעתית והראייתית הם הכי גבוהות מכאן, חוסר התאמה הכי גדול, יכול להיווצר בעיוות בין התפיסה הראייתית לאישור השמיעתי לכן, " When we make a film, we´re in fact also trying to distort the perception of reality in the audience" (Klas Dykhoff).

תגים:

מוסיקה לסרטים · ג'יימס הורנר · טיטאניק · אוואטר · ג'יימס קמרון · פסקול · פסקולים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסיקה פופולרית בסרטים "שוברי קופות"", סמינריון אודות "מוסיקה פופולרית בסרטים "שוברי קופות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.