היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתו של שוק ההון על המטבעות הווירטואליים

עבודה מס' 071208

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד תנודות בשוק ההון משפיעות על מדדי מטבעות וירטואליים?

5,902 מילים ,19 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

בעשור האחרון החלה להתפתח ולצמוח תופעת שימוש במטבעות דיגיטאליים. מטבעות אלה, בניגוד למטבעות מסורתיים של שקל, דולר ויורו, הינם מטבעות אשר אינם מוחשיים ונמצאים בתוך מאגר מידע עצום אשר שולט למעשה בכמות המטבעות הקיימים בשוק ואשר ניתן להנפיק בצורת 'כריית מטבעות' וכן בכמות המטבעות הקיימים אצל הצרכנים השונים של המטבע. עם התפתחותם של מטבעות אלה, חלק מהותי מבורסות העולם החלו להנפיק שווי מטבעות בבורסות מקומיות. בשנים האחרונות ניתן לראות באופן מהותי את הצמיחה שחלה בערך מטבעות אלה וכן את הנפילה של ערכן בשנה האחרונה.
לתנודות במדדי הבורסה השונים וכן במט"ח ישנה השפעה מהותית על מטבעות וככל הנראה גם על המטבעות הווירטואליים. אנו סבורים מדדי המטבעות הווירטואליים אינם נשארים אדישים לנוכח תנודות אלה ומדדיהם מגיבים באופנים שונים. אם כך, הבעיה הנחקרת היא כיצד תנודות בשוק ההון ובמט"ח משפיעים על תנודות במטבעות וירטואליים. לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד שינויים במדדים מובילים בבורסה וכן במט"ח משפיעים על שווי ערכם של המטבעות הווירטואליים ובראשם מטבע הביטקוין והליטקוין.
לפיכך, שאלת המחקר אשר תוביל את עבודה זו הינה: כיצד תנודות בשוק ההון משפיעות על מדדי מטבעות וירטואליים? על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו המחקר בנוי על פי השלבים הבאים: פרק ראשון של המחקר יהיה פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה את הרקע להתפתחות המטבעות הווירטואליים בעולם, כיצד נוצרו ומהי תכליתם. החלק השני סוקר את התפתחות מטבע הביטקוין בפרט אל מול המטבעות הווירטואליים האחרים, מה הוביל ליצירתו וכיצד הוא השפיע בעולם הפיננסי עד היום. חלק שלישי בסקירה סוקר את האופן בו נעשים פעולות פיננסיות באמצעות מטבע הביטקוין ואת הסיכונים והיתרונות הגלומים במטבע זה אל מול מטבעות אחרים.
החלק השני של המחקר עוסק בתיאור מתודולוגיית המחקר, כלומר הצגת המשתנים, כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים וכן השיטה הסטטיסטית בה נעשה שימוש במחקר זה.
החלק השלישי הינו פרק הממצאים אשר תחילה מיצג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר ולאחר מכן מציג את רגרסיות המחקר השונות אשר לבסוף מציגות את המשתנים המובהקים בהשפעתם על מטבע הביטקוין ומובהקות ההשפעה והקשר.
חלקו הרביעי של המחקר הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מסכם את עיקרי התובנות התיאורטיות של פרק הסקירה הספרותית עם עיקרי הממצאים האמפיריים השונים ומציג את מסקנת המחקר העולה מתוך עיקרי התובנות של העבודה.

בחירתנו לעסוק בתחום מחקר זה נובעת מכך שאנו מוצאים עניין רב בחקר סוגיית מטבע הביטקוין כאשר מטבע זה מעורר כיום עניין רב בקרב חוגים שונים בכלכלה ובאקדמיה. אף אחד אינו יודע כיצד התפתח המטבע בעתיד ומה יהיו השפעותיו על הכלכלה העולמית והבנקים בפרט. סוגיה זו מהווה כר מחקרי רחב עבורנו שכן תחום זה נבחן רבות אולם טרם גובשה דעה מוחלטת בין החוקרים השונים בנוגע לעתיד המטבעות הווירטואליים בעולם וכיוון התפתחותם בכלכלה העולמית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע להתפתחות המטבעות הווירטואליים
2.2 התפתחות הביטקוין
2.3 השיטה האקונומטרית והסיכונים
2.4 השפעות שוק ההון על מטבעות וירטואליים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנים מוסברים
3.1.2 משתנים מסבירים
3.2 שיטות סטטיסטיות
3.3 שיטת איסוף הנתונים
3.4 נתוני המחקר
4. ממצאים
4.1 התפתחות המדדים בשנה האחרונה
4.1.1 מדד תל אביב 35
4.1.2 מדד S&P500 35
4.1.3 מדד תל אביב ביגיטק
4.1.4 שער דולר/שקל
4.1.5 שער אירו/שקל
4.1.6 שער ביטקוין/ דולר
4.1.7 שער ליטקוין/דולר
4.2 השפעת מדדי שוק ההון על ערך המטבעות הווירטואליים
4.2.1 השפעת מדדי שוק ההון על הביטקוין
4.2.2 השפעת מדדי שוק ההון על הליטקוין
5. דיון ומסקנה
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

לפני הופעתו של מטבע ה- Bitcoin, היו כמה דוגמאות של מטבעות דיגיטליים שמשכו מגוון רחב של תשומת לב. למטבעות אלה יש את העיצוב של מטבע הקהילה המקומית בסביבה סגורה, למשל במקרה של משחקים מקוונים, והם נועדו להוות הזדמנות עבור תשלום בסביבות ספציפיות אלה. Kaplanov (2012) מגיע למסקנה כי Bitcoin דומה בעיקר למטבע קהילתי. עם זאת, מחקר שנערך בתחום זה מספק, במקרה הטוב, תוצאות הקשורות להתנהגות פיננסית, אולם עבור בדיקה חלופית של התכונות של Bitcoin וסיווג משפטי זוכה להתייחסות מחקרית רבה (Krohn-Grimberghe and Sorge, 2013). רשויות כמו שירות מס ההכנסה (IRS) והארגון לאכיפת עבירות פיננסיות (FINCEN) מאשרות את Bitcoin כמטבע וירטואלי (הניתן להמרה) לגבי הפונקציונליות שלו, אך מבדילות אותו ממטבע "ריאלי" בשל היעדר מעמד חוקי בכל מדינה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתו של שוק ההון על המטבעות הווירטואליים ", סמינריון אודות "השפעתו של שוק ההון על המטבעות הווירטואליים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.