היישום אינו מחובר לאינטרנט

קשרים בין שוק ההון ומאפייני מדיניות כלכלית

עבודה מס' 071148

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם למאפייני מדיניות כלכלית ישנה השפעה על שוק ההון הישראלי לאורך 20 השנים האחרונות?

3,429 מילים ,7 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

הבורסה לניירות ערך עברה גלגולים ומשכנים שונים מאז הקמתה בשנת 1935 כ"לשכת חליפין לניירות ערך" בתוך סניף של בנק אנגלו-פלשתינה המנדטורי ועד המעבר למשכנה הנוכחי הנותן מענה הולם לאתגרים הטכנולוגיים העכשוויים. כיום קניית ומכירת ניירות ערך בבורסה מתבצעת באמצעות חברי הבורסה, המעבירים פקודות קנייה ומכירה למחשב הבורסה עבור ציבור המשקיעים. עבור שירותי הייעוץ והביצוע, גובים חברי הבורסה עמלות מהמשקיעים. יועצי השקעות, המוסמכים על ידי הרשות לניירות ערך, מייעצים למשקיעים לגבי תיק ההשקעות שלהם. הבורסה מממנת את פעילותה באמצעות עמלות אותן היא גובה מחברי הבורסה ומהמשתמשים בשירותיה. כאמור, הסחורות הנסחרות בבורסה הן סוגים שונים של ניירות ערך: מניות, איגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות, מלווה קצר מועד (מק"מ), אופציות ועוד.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת הפרמטרים של ריבית, אינפלציה, שער חליפין שקל דולר וצמיחה על שוק ההון הישראלי כאשר הפרמטר של שוק ההון נבחן במחקר זה על סמך מדד ת"א 35 המאפיין את 35 החברות הנסחרות ביותר בשוק ההון הישראלי.
שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם למאפייני מדיניות כלכלית ישנה השפעה על שוק ההון הישראלי לאורך 20 השנים האחרונות? כאשר המדד המאפיין את שוק ההון הנבחר לצורך מחקר זה הינו מדד ת"א 35. לפיכך, השערות המחקר הינן: תמצא השפעה של שער החליפין שקל-דולר על תשואת מדד ת"א 35 הישראלי ; תמצא השפעה של הצמיחה על תשואת מדד ת"א 35 הישראלי; תמצא השפעה של ריבית בנק ישראל על תשואת מדד ת"א 35 הישראלי; תמצא השפעה של האינפלציה על תשואת מדד ת"א 35 הישראלי.
הבחירה לעסוק ולבחון נושא זה נובעת מתוך הצורך להעמיק בגורמי ההשפעה על שוק ההון הישראלי ולהבין טוב יותר האם יש גורמים אשר מאפשרים לחזות ביצועים שונים בשוק ההון ביניהם תשואות חיוביות או שליליות.

כלי המחקר בסמינר זה הינו כלי סטטיסטי של תכנת Excel באמצעות תכנה זאת חושב נעשה שימוש ברגרסיה של כלל המשתנים יחדיו מה שאפשר את מציאת המשתנה בעל יכולת החיזוי הרבה יותר על המשתנה התלוי- מדד ת"א 35.


תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרות שוק ההון
2.2 גורמי השפעה כלכליים שונים על תנודתיות שוק ההון
3. רציונל המחקר
4. מתודולוגיה
4.1 משתני המחקר
4.1.1 משתנים בלתי תלויים
4.1.2 משתנה תלוי
4.2 שיטת המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 טווח נתוני המחקר
5. ממצאים
5.1 תנודות במשתנים 1998-2018
5.1.1 צמיחה
5.1.2 אינפלציה
5.1.3 שער חליפין שקל-דולר
5.1.4 ריבית המשק
5.1.5 מדד ת"א 35
5.2 השפעות משתני המחקר על מדד ת"א 35
5. דיון ומסקנה
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעה למחקרי המשך
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בן חורין (2017) טוען כי שוק ההון בכללותו הוא מערכת מורכבת של בנקים, בתי השקעה, ברוקרים ומוסדות פיננסיים אחרים, הקשורים ביניהם באמצעות מערכות תקשורת ממוחשבות ואחרות לצורך קיום אפקטיבי ויעיל של ענייניהם העסקיים. הבורסה לניירות ערך תופסת מקום מרכזי בשוק הפיננסי והיא למעשה טבורו של השוק, אך השוק הפיננסי עצמו רחב היקף וחורג הרבה מעבר לפעילותה של הבורסה. מכאן שהעסקות בשוק הפיננסי נעשות הן בבורסה והן מחוצה לה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קשרים בין שוק ההון ומאפייני מדיניות כלכלית", סמינריון אודות "קשרים בין שוק ההון ומאפייני מדיניות כלכלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.