היישום אינו מחובר לאינטרנט

איכות המוצר והשרות כמקור ליתרון תחרותי

עבודה מס' 071100

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איכות המוצר והשרות כמקור ליתרון תחרותי ומה היא השפעת רמת איכות המוצר והשרות על היתרון התחרותי של חברות.

8,302 מילים ,36 מקורות ,2022

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בנושא איכות המוצר והשרות כמקור ליתרון תחרותי ותבחן מה היא השפעת רמת איכות המוצר והשרות על היתרון התחרותי של חברות.
למילה איכות יש משמעויות רבות, כך שכל מומחה איכות מגדיר אותה בצורה שונה בהתאם לקריטריונים שלו. גרווין (1984) לדוגמא טען שרוב ההגדרות של איכות מתחלקות לאחת מחמש קטגוריות וחברות צריכות לאמץ גישות שונות להגדרת איכות, כאשר המוצרים שלהן עוברים מעיצוב לשוק הלקוחות. איכות גבוהה בתנאי השירות או המוצר הינה תנאי הכרחי ליישום מוצלח של אסטרטגיית החברה בנוף התחרותי של ימינו. התחרות הגבוהה בשוק כיום, מציבה יעדים חדשים שעל החברות השונות לעמוד בהם כגון: יצירת ידע חדש, קידמה, הגנה על מוצר קיים בשוק, יחס מחיר- איכות ועוד.
הגורם החשוב ביותר להצלחתה או לכישלונה של חברה, בכל שוק ובכל ענף, הוא יתרון תחרותי. יתרון זה מתבטא בקיומו של גורם מסוים שבגינו הלקוח יעדיף מוצר או שירות של חברה מסוימת, על פני מוצר או שירות דומים של המתחרים והוא הערך המוסף או הייחודי של החברה. כלומר, תכונה או יכולת שמספקות לחברה ערך מבדל או בעל משמעות רבה ללקוח (.(Uphill, 2016
בחרתי לבחון ולהציג נושא זה, מכיוון שאיכות המוצרים והשרות הפכה להיות נושא מרכזי בשוק הכלכלה הגלובלית. האיכות מוסיפה לקבוע את הדינמיקה התחרותית בענפים רבים ולכן, עניין אותי לבדוק מהי מידת השפעתה של האיכות על הצלחתה של חברה והאם היא אכן משיגה בזכותה יתרון תחרותי.

שאלת המחקר: מהי השפעת רמת איכות המוצר והשרות על היתרון התחרותי של חברות?
משתנה תלוי: רמת איכות המוצר והשרות.
משתנה בלתי תלוי: יתרון תחרותי.
השערת המחקר: קיים קשר חיובי בין רמת איכות המוצר והשרות ליתרון התחרותי של חברות.

העבודה מתבססת על מאמרים ומחקרים העוסקים בנושא. מבנה העבודה כולל סקירה קצרה על איכות המוצר והשירות, ובהמשך על יתרון תחרותי וכיצד ניתן למדוד אותו. לאחר מכן, אדון בשאלת המחקר ואסיים בסיכום ובמסקנות שיכללו גם המלצות עתידיות למנהלים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. איכות המוצר והשירות
2.1 רקע כללי על איכות המוצר והשירות
2.2 הגורמים המרכזיים המשפיעים על רמת איכות המוצר והשירות
2.3 אופן מדידת רמת איכות המוצר והשירות
2.3.1 סוגים נפוצים של מערכות לבקרת איכות
2.4 קשיים ואתגרים מרכזיים בהשגת רמת איכות גבוהה
3. יתרון תחרותי
3.1 רקע כללי על יתרון תחרותי
3.2 אסטרטגיות ליצירת יתרון תחרותי
3.3 אופן מדידת רמת היתרון התחרותי של חברות
3.4 הקשיים האופייניים בשימור היתרון התחרותי של חברות
4. דיון בשאלת המחקר
5. סיכום ומסקנות
5.1 מסקנות עיקריות מהעבודה
5.2 המלצות למנהלים
5.3 טבלת חמשת מאמרי הליבה של העבודה
6. רשימת המקורות

קטע מהעבודה:

למילה איכות יש משמעויות רבות כך שכל מומחה איכות מגדיר אותה בצורה שונה בהתאם לקריטריונים שלו וכל חברה מגדירה אותה בהתאם למוצרים שלה, כפי שניתן לראות באיור מספר 1. גרווין (1984) טען שרוב ההגדרות של איכות מתחלקות לאחת מחמש קטגוריות: טרנסצנדנטי (על חושי), מבוסס מוצר, מבוסס משתמש, מבוסס ייצור ומבוסס ערך. ההגדרה הטרנסצנדנטית מקשרת איכות עם מצוינות מולדת, הניתנת לזיהוי רק באמצעות ניסיון. הגישה מבוססת המוצר מגדירה איכות כמשתנה מדיד, המשקף את הרמה של תכונת מוצר או שירות כלשהו. הגישה מבוססת המשתמש מתמקדת בשביעות רצון הלקוח, בעוד שההגדרה המבוססת על ייצור, מעריכה איכות כהתאמה למפרטים. לבסוף, ההגדרה מבוססת הערך משווה איכות לביצועים במחיר סביר. מהצד השיווקי, איכות מוגדרת על ידי שני מושגים שונים: איכות האובייקטיבית, המתייחסת למוצרים הנחשבים למצוינים מהצד הטכני.

תגים:

איכות · מוצר · שירות · יתרון תחרותי · מדידת איכות · תחרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איכות המוצר והשרות כמקור ליתרון תחרותי ", סמינריון אודות "איכות המוצר והשרות כמקור ליתרון תחרותי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.