היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים התרבותיים המשפיעים על צוותי עבודה גלובליים

עבודה מס' 071082

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הגורמים התרבותיים משפיעים על ביצועי צוותי עבודה גלובליים?

6,295 מילים ,35 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

תנופה חדשה לשיתוף מידע רב יותר בין חברי הצוות צריך להיות מודגש בשל הופעתה של תצורה חדשה משמעותית של עבודה המכונה 'צוותי עבודה גלובליים". כפי שטכנולוגיות תקשורת ומידע מחלחלות לכל היבט של החיים הארגוניים ומשליכים על הדרך והאופן שבה מתנהלת התקשורת הבין-צוותית, יחסי עבודה ומבנה הצוות הגלובלי דורשים יכולות תקשורת ולמידה חדשניות עבור קבוצה בהחבריה נדרשים לעבוד יחד ביעילות מעבר לגבולות תרבותיים, ארגוניים וגיאוגרפיים.
בעוד שמידע ותהליכי תקשורת טכנולוגיים מסתמכים על מערכות טכנולוגיות מתקדמות, את היכולת ליצור תרבות שיתוף ידע בתוך צוות עבודה גלובלי נשען על קיומו (ותחזוקתו) של כבוד פנים-צוותי, אמון הדדי, הדדיות ומערכת יחסים אישית וקבוצתית חיובית. לפיכך, חלק מן השאלות הנשאלת בחקר זה הינן: (1) מה הם האתגרים עימם מתמודדים צוותי עבודה גלובליים, כיצד מפתחים שיתוף ידע ותרבותי המקדם למידה ארגונית יעילה בין חברי צוות תרבותי מגוון, ומהם השיטות או הדרכים אשר יכולות לעזור למקסם את הביצועים של צוותים גלובליים?
לשם מתן פתרון הולם לשאלות הנ"ל, נבנה המחקר באופן הבא: בפרק הראשון של המחקר מתוארת סקירת הספרות אשר סוקרת את מהות המונח 'תרבות ארגונית', התפתחותה לאורך סוף המאה ה-20, ומטרתה של הגדרת תרבות ארגונית עבור ארגונים שונים. בחלק השני של פרק הסקירה מתואר נושא 'עבודת צוות גלובלי'. חלק זה מתאר למעשה את התפתחות הצוות הלובלי, מהות הצורך בצוות עבודה מסוג זה בעת הנוכחית בעידן הגלובליזציה הפתוחה, יתרונות הצוות הצוותי על פני הצוות המסורתי וחסרונותיו וכן דרכים למיצוי יכולות הצוות הגלובלי בינתן פערי זמן, מרחב ובעיקר פערים תרבותיים בין חברי הצוות השונים.
בחלק השלישי של הסקירה המחקר סוקר את המשתנה 'ביצועי עובדים' על פי הגדרות תיאורטיות שונות של מונח זה ותיאור חשיבות בחינת ביצועי העובד בארגון על הארגון עצמו לרבות הספקים ורווחים. בחלק האחרון של פרק הסקירה עוסק המחקר בתיאור השפעת התרבות הארגונית בעבודת צוות גלובלי על ביצועי העובד בצוות. זהו למעשה החלק בו נבחנת השפעת עבודת הצוות הגלובלי על תפוקותיהם של חברי הצוות השונים ומהווה מעין קישור בין כלל המונחים השונים שנסקרו בפרק הסקירה. בחלק השני של המחקר מופיע פרק הדיון והמסקנות. פרק זה סוקר את עיקרי הממצאים שעלו מן המחקר, עוסק בבחינתן מזווית ראיה של החוקרת, בוחן את מגבלות המחקר הנוכחי ומציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על סוגיית המחקר הנבחנת.

שיטת המחקר בה נעשה שימוש הינו מחקר עיוני. מחקר עיוני הינו מחקר המתבסס על מאמרים עיוניים או על כתבים ספרותיים, ששאלת המחקר שלהם בודקת השערת מחקר או מעלה סוגיה מחקרית. במרכז עבודת מחקר עיונית עומדת סקירת ספרות מורחבת. מטרת סקירת הספרות במחקר העיוני היא לספק את הרקע המדעי או התיאורטי על הסוגיה הנדונה ולכוון לטענה המרכזית של המחקר. ייחודה של סקירת הספרות במחקר עיוני הוא שהיא משתמשת גם כדי להוכיח את הטענה הנדונה בעבודה או לשכנע בצדקתה מבלי שנאספים נתונים נוספים. כל הרקע הנ"ל מטרתו לאפשר מענה הולם לשאלת המחקר הנבחנת במחקר זה והיא: כיצד הגורמים התרבותיים משפיעים על ביצועי צוותי עבודה גלובליים?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תרבות ארגונית
2.2 עבודת צוות בארגון
2.3 צוותי עבודה גלובליים
2.4 ביצועי עובדים בארגון
2.5 השפעת התרבות הארגונית בצוותי עבודה גלובאליים על ביצועי העובדים

3. דיון ומסקנות
3.1 דיון
3.2 מסקנות
3.3 סיכום
3.4 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך שנות ה-80 וה-90, התרבות הארגונית הפכה נושא לדיון נרחב בארגונים, כאשר מדענים ארגוניים מערביים החלו להתעניין בתרבות הארגונית במדינותיהם, על הקשר בין התרבות וצורות ארגוניות, וזאת מתוך כוונה להסביר את הביצועים של חברות במדינות מסוימות בהשוואה לחברות אחרות. ניתן להבחין בין תרבות ארגונית הכוללת מערכת פתוחה לעומת מערכת סגורה, שליטה רופפת לעומת פיקוח הדוק ומערכת תרבותית נורמטיבית לעומת פרגמטית (Adriana & Garibaldi, 2006).

תגים:

צוותי עבודה · גלובלים · חברי צוות · תקשורת · מידע · יחסים · אמון · הדדיות · מערכת יחסים · גלובליזציה · רילוקיישן · תרבות ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים התרבותיים המשפיעים על צוותי עבודה גלובליים", סמינריון אודות "הגורמים התרבותיים המשפיעים על צוותי עבודה גלובליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.