היישום אינו מחובר לאינטרנט

שירות צבאי בקרב בני העדה הדרוזית בישראל- מניעים ותועלות

עבודה מס' 071077

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם המניעים של בני העדה הדרוזית לשרת בצבא במדינת ישראל?

9,838 מילים ,23 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מחקר זה הינו מחקר אמפירי הבוחן את גיוסם של דרוזים לצה"ל מתוך היסטוריה משותפת של הדרוזים עם העם היהודי עוד משחר תקופת התנ"ך וכלה בימי קום מדינת ישראל. הדרוזים כיום מהווים נתח משמעותי מקרב המתגייסים לצה"ל כאשר 83% מבני העדה משרתים בצבא בתפקידים שונים.
לשירותם של בני העדה הדרוזית בצה"ל סיבות רבות, ביניהן סיבות אישיות וגם מדיניות. האינטרס לשירותם של בני העדה הדרוזית בצבא הוא משותף למדינת ישראל והן לבני העדה. כולם מרווחים מצעד זה אולם ישנם סימנים נצפים בקרב בני העדה על אפליה הקיימת עדיין בין דרוזים ליהודים בהיבטים שונים.
מתוך כך מחקר זה מטרתו לענות על שאלת המחקר הבאה: מהם המניעים של בני העדה הדרוזית לשרת בצבא במדינת ישראל? לפיכך, המחקר בנוי באופן הבא: החלק הראשון הינו סקירת הספרות אשר בוחנת את המונח מיעוטים בישראל תוך דגש על בני מיעוטים דרוזים, מציגה מאפיינים דמוגרפיים של דרוזים בישראל וכן מציגה את הדת והלאום של בני העדה הדרוזית וזאת מתוך צורך להבין את הרקע לנאמנותם למדינת ישראל ושירותם הצבאי. בנוסף, הסקירה סוקרת את יחסי ישראל עם בני העדה תוך בחינת התהוות היחסים בעבר ואיכות היחסים כיום ובשירותם הצבאי של דרוזים בצה"ל תוך הצגת חוק גיוס חובה, מאפייני שירותם של דרוזים בצבא וכן מניעים שונים לשירות.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
בחרתי לעסוק בנושא זה בשל מורכבות הנושא בחברה הישראלית והמגמה המסתמנת גם בחברה הערבית כיום על הצורך בשירות לאומי לערבים וערביות לשם צמצום הפערים החברתיים והאידיאולוגיים בינם לחברה היהודית.
כלי המחקר בהם נעשה שימוש במחקר זה הם סקר וראיונות מובנים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מיעוטים בישראל
2.2 הדרוזים בישראל
2.2.1 מאפיינים דמוגרפיים
2.2.2 תפיסת הדת והלאום
2.3 יחסי ישראל-בני העדה הדרוזית
2.3.1 התהוות היחסים
2.3.2 מרקם היחסים כיום
2.4 שירות צבאי בישראל
2.4.1 שירות צבאי בקרב העדה הדרוזית
2.4.2 מניעים שונים לשירות
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 אתיקה בדגימה
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסיית המחקר
5. סיכום ומסקנות
5.1 סיכום
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים:
שאלון המחקר
פלטים סטטיסטיים
ראיונות

קטע מהעבודה:

המיעוט הערבי במדינת ישראל משלב את כל המאפיינים העיקריים של מיעוט. הוא מיעוט לאומי, אתני, תרבותי, דתי, ולשוני (2008). מאפיין נוסף של המיעוט הערבי בישראל הוא היותו חלק מהעולם הערבי הסובב את מדינת ישראל, והעובדה שלרבים מבניו קשרי משפחה עם ערביי מדינות ערב. כלומר, המיעוט הערבי בישראל הוא חלק מהרוב השולט במזרח התיכון. בעקבות מלחמת השחרור, הערבים הפכו מרוב למיעוט במדינה ישראל. עובדה זו משפיעה על יחסם למדינת ישראל כמדינת לאום יהודית. בישראל ישנן כמה קבוצות מיעוט דוברות ערבית המהוות יחדיו כ- 20.5% מכלל אוכלוסיית ישראל. מדובר במוסלמים, נוצרים ודרוזים. באשר לדרוזים, על אף שפתם הערבית, הגדרתם כערבים מהווה שאלה מורכבת השנויה במחלוקת הן בקרב הדרוזים והן בקרב הערבים (אלשיך, 1978).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שירות צבאי בקרב בני העדה הדרוזית בישראל- מניעים ותועלות", סמינריון אודות "שירות צבאי בקרב בני העדה הדרוזית בישראל- מניעים ותועלות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.