היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ישראל- ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא ביל קלינטון

עבודה מס' 070874

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת טיב יחסי ישראל-ארה"ב בתקפות כהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב בין השנים 1993-2001.

5,933 מילים ,16 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את יחסי ישראל-ארה"ב בתקופתו ביל קלינטון והשפעתם על הסכסוך בין ישראל לפלסטינאים מקום המדינה ועד היום. בנוסף, מתוך הצורך לגבש את יחסי ישראל-ארה"ב בתקופת ביל קלינטון, עלינו לבחון תקופות שלפני נשיאותו של ביל קלינטון ולאחריו על מנת להבין את ההבדלים שבין התקופות השונות ואת תרומתו של זה ליחסי ישראל-ארה"ב.
שאלת המחקר מטרתה לבחון מהם יחסי ישראל-ארה"ב בתקופת ביל קלינטון בין השנים 1993-2001. כלומר, המחקר בוחן מהו טיב יחסי ישראל-ארה"ב בתקפות כהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב בין השנים 1993-2001.

בעבודתי אעסוק בבחינה של הגורמים שהובילו להיווצרותו של מתווה קלינטון והשפעתו על יחסי ישראל פלסטין כניסיון לפתרון הסכסוך ישראלי-פלסטיני והתייחסות שני הצדדים עליו. מתווה זה היה לפריצת דרך משמעותית במגעים בין הצדדים והוביל להבנות חדשות שלא היו לפני כך (בן צבי,2011). הסיבה שבחרתי לחקור נושא זה היא החשיבות הרבה שיש להסדר שלום מדיני באזור לעתיד העם היהודי, לעתידי ועתיד ילדיי ומשפחתי בפרט. שכן שחזוננו מאז ומתמיד היה להגיע למקום מבטחים, לארץ ישראל, למדינת היהודים. אך ברבות הימים הבנתי כי נושא הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית הוא נושא מורכב ומסובך. הרצון והניסיון של ארה"ב וקלינטון בפרט לגשר על הפער ביחסים של ישראל-פלסטין הוביל לפריצת דרך משמעותית שאולי יש בה להביא לפתרון בין שני הצדדים. על כן הדבר גרם לי לרצות לחקור את הנושא ולהעמיק בו.
לאור הרקע עד התיאורטי עד כה, בחלקו הראשון של מחקר זה בחרתי ראשית לסקור את מאפייני מדיניות החוץ של ארה"ב כלפי ישראל טרם הסכם טרם כהונתנו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב. כמו כן, אסקור את מתווה קלינטון בתקופת כהונתו, הציג את עקרונותיו להסכם אוסלו בסוגיית הגבולות, הביטחון, עיר הבירה ירושלים, שיקום הפלסטינים וכן פתרון המשבר הישראלי-פלסטיני לאורך שנים. בנוסף, אציג את עיקרי היחסים עם ארה"ב כיום וזאת מתוך כוונה לבחון את היחסים בתקופות שונות ולאמוד על טיבם בתקופת ביל קלינטון.
בחלקו האחרון של המחקר, אבצע ניתוח לסקירה הספרותית ואדון בעיקרי הממצאים אשר עלו מתוך סקירה זו, זאת על מנת לנסות ולענות על שאלת המחקר אשר הובילה אותי במחקר זה והיא: מהם יחסי ישראל-ארה"ב בתקופת ביל קלינטון בין השנים 1993-2001.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 מדיניות החוץ של ארה"ב כלפי ישראל
3.2 התקופה הראשונה- עד כהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב
3.3 תקופה שניה- מהלך כהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב
3.3.1 הסכם אוסלו
3.3.2 ועידת קמפ דויד
3.4 התקופה השלישית- לאחר כהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב ועד היום
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מסקנות
4.3 מגבלות המחקר הנוכחי
4.4 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אולברייט (1998) טוען כי "היחסים המיוחדים" בין ישראל לארה"ב, הם הגורם החשוב ביותר המשפיע על מדינת ישראל ומדיניותה. מוקדשים להם יותר מחשבה ועיסוק מאשר ליחסים עם הארצות השכנות. על פי בן צבי (2011), יש עניין רב בהכרת היחסים הללו, ניתוחם והבנתם, ויש בכך אפשרות ללמוד על הצפוי בעתיד ובמידה מסוימת גם להסיק מהם על הצעדים הדרושים מצד ישראל לקידום האינטרסים שלה.
באופן גס בחרתי לחלק את יחסינו עם ארה"ב לשלוש תקופות: תקופה ראשונה מלפני הקמת המדינה ועד לימי כהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב. תקופה שניה בזמן הכהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארה"ב ותקופה שלישית ואחרונה משנת 2002 ועד היום.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ישראל- ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא ביל קלינטון ", סמינריון אודות "יחסי ישראל- ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא ביל קלינטון " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.