היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המשפיעים על מחירי הדיור בבית שאן

עבודה מס' 070836

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה אמפירית של מידת השפעתם של מאפיינים שונים של הדירות על מחיר הדירה המבוקש בבית שאן.

5,091 מילים ,3 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחירי הדירות בישראל עלו בשלוש השנים האחרונות עלייה חדה: מדצמבר 2010 עד אוגוסט 2013 נרשמה בהם עלייה ריאלית של 35 אחוזים- קצב שנתי ממוצע של כ-12 אחוזים. עליית מחירי הדירות, על אף אחוזיה הגבוהים, לא באה לידי ביטוי באופן שוויוני בכלל ערי ישראל ובנוסף בתוך הערים השונות עליה זו השתנתה בין דירות בעלות מאפיינים שונים כגון מספר חדרים, ממ"ד, מעלית וכו'.
מטרתו של מחקר זה הינה לבחון את השפעתם של מאפייני דיור שונים על מחירי הדירות בעיר בית שאן. בית שאן, היא עיר במחוז הצפון בישראל אשר מילאה תפקיד חשוב בשל מיקומה הגיאוגרפי בצומת עמק הירדן ועמק יזרעאל. בית שאן ממוקמת על כביש 90, כביש צפון-דרום המקיף את ישראל. העיר משתרעת על שטח של 7 קמ"ר. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לסוף שנת 2018 מתגוררים בבית שאן 18,227 תושבים (מקום 114 בדירוג רשויות מקומיות בישראל). האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של כ-3% בשנה. לפי נתוני הלמ"ס נכון לסוף 2017, לבית שאן דירוג של 5 מתוך 10, במדד חברתי-כלכלי. אחוז הזכאים לתעודת בגרות מבין תלמידי כיתות י"ב בשנת 2016-2017 היה 66.8%. השכר החודשי הממוצע של שכיר במשך שנת סוף 2016 היה 6,994 ש"ח (ממוצע ארצי: 8,913 ש"ח).
מבחינת מחירי הדירות בעיר בית שאן, מאתר מדלן עולה כי על אף עליית מחירי הדיור במדד הכלל ארצי, בבית שאן נרשמה ירידה של 9% במחירי דירות 3 חדרים - מ-440 אלף שקל ב-2016 ל-400 אלף שקל ב-2017. בקרב דירות 4 חדרים המחיר נותר סטטי ודווקא דירות 5 חדרים עלו מ-700 אלף שקל ל-720 אלף שקל. מחיר דירה ממוצעת בבית שאן נכון לאוגוסט 2019 עומד על 759,969 ש"ח, זאת כאשר מחיר דירה ממוצעת בעיר בשנת 2008 עמד על 327,966 ש"ח.
לאור תמורות במחירי הדיור בעיר חדרה ולאור טענות להבדלים מהותיים בגובה עליית מחירי הדיור בין דירות בעלות מאפיינים שונים, במסגרת עבודה זו אבחן את מידת השפעתם של מאפיינים שונים של הדירות על מחיר הדירה המבוקש בבית שאן.
לצורך בחינה זו, מחקר אמפירי זה יתבסס על מודל שבחן סייג (2010) ובו נמצאו גורמים בלתי תלויים שונים של דירת המגורים אשר מהווים משתנים בעלי השפעה רבה על גובה עלות הדירה. מבנה הסמינריון הינו כדלקמן: פרק ראשון יסקור מספר מחקרים אשר בחנו כל אחד בתחומו את השפעת מאפייני הדירה על עלותה כגון מספר חדרים של הדירה, סביבה סוציו אקונומית של הדירה, קיום מרפסת וממ"ד בדירה ועוד. הפרק השני יציג את המודל האמפירי בו נעשה שימוש בעבודה זו כאשר מודל זה נשען על תובנות של מודלים קודמים בנושא ויבחן באמצעות רגרסיה ליניארית ולוגריתמית. פרק שלישי הינו פרק תוצאות ודיון בתוצאות שהתקבלו מניתוח הממצאים ואילו פרק רביעי הינו פרק סיכום המחקר.
כלל שלבי המחקר שתיארתי לעיל מטרתם לתת מענה על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: מהם הגורמים המסבירים את מחירי הדירות בעיר בית שאן ומהי גמישות מחירים אלה?

תוכן עניינים:
1. מבוא.
2. סקירה ביקורתית של הספרות
3. מודלים, השערות ודרכים לבדיקתן
3.1 מטרת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 שיטת המחקר
3.4 מודל רגרסיה ליניארית
3.5 מודל רגרסיה לוגריתמית
4. נתונים
4.1 מקור הנתונים
4.2 הנתונים הנדגמים
5. בדיקה אמפירית
5.1 תוצאות המודל הליניארי
5.2 תוצאות המודל הלוגריתמי
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

גוף נוסף בישראל אשר מחשב את השינויים במחירי הדיור הינו משרד השיכון. החל את פרסומיו הרשמיים לציבור באמצע 2011. משרד השיכון מסתמך על נתוני רשות המסים אך מבצע להם עיבודים שונים מאלה של הלמ"ס כאשר באגף מידע וניתוח כלכלי במשרד מסתמכים על עסקאות של יותר מ-70 ערים ומתבססים על כ־80% מהעסקאות לתקופות הנבדקות. נתוני המשרד מסתמכים על ממוצעים פשוטים ומיועדים לספק לציבור מידע נגיש וברור. הנתונים סוקרים דירות חדשות ודירות יד שנייה בנפרד וכן משקללים את הדירות בכלל. בנוסף מפורסמים חלוקת המחירים לפי אזורים וכן השינויים ביחס לרבעונים המקביל והקודם.

תגים:

משבר הדיור · דירות · שיכון · מחירי הדיור · נדלן · שמאות · חישוב · רגרסיה · מודל · חישוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המשפיעים על מחירי הדיור בבית שאן", סמינריון אודות "הגורמים המשפיעים על מחירי הדיור בבית שאן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.