היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת איכות החלב - מחקר ניסויי

עבודה מס' 070647

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת איכות החלב בנוכחות החיידק Lactococcus lactis באמצעות שיטות אנליטיות של אף אלקטרוני ו-GC-MS.

5,355 מילים ,20 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

החיידק Lactococcus lactis (L. lactis) השייך לקבוצת החיידקים הלקטיים, מבצע תהליך תסיסה בחלב ומייצר חומצה לקטית, בעלת חשיבות בייצור מוצרי חלב. כאשר ריכוז החומצה הלקטית בחלב עולה יתר על המידה כתוצאה מפעילות החיידק, נגרמת פגיעה בחלב ובאיכותו. איכות החלב מושפעת גם מיכולתו של החיידק לפרק חלבונים, הגורמת להופעת חומרים נדיפים, הפוגמים באיכות החלב. פעילות זו של החיידק יכולה להתבצע גם בטמפרטורה נמוכה של 7oC.

במחקר זה נעשה איפיון של איכות החלב בנוכחות החיידק L. lactis, בטמפרטורה נמוכה, באמצעות שיטות אנליטיות של אף אלקטרוני ו-GC-MS. מטרת המחקר היא להראות את היכולת של שיטות אלו בזיהוי איכות החלב באופן אמין, ובכך לאפשר לתעשיית החלב -ליצרנים ולמחלבות, לנתר את איכות החלב עוד בשלבים הראשוניים של הייצור ובזמן קצר, דבר שימנע הפסד של חלב שהתקלקל כתוצאה מפעילות החיידק L. lactis. בכדי לאפיין את איכות החלב, נבדק החלב בנוכחות החיידק L. lactis בהשוואה לחלב ללא החיידק באמצעות מכשירים אנליטיים של אף אלקטרוני ו- GC-MS.
ממחקר זה עולה כי לאחר אינקובציה ב- 7oC למשך 24 שעות ישנו ריכוז חיידקים הגורם לפגיעה באיכות החלב, המתבטאת בירידה ברמת ה- pH ובשינוי בפרופיל החומרים הנדיפים המתקבל הן במכשיר האף האלקטרוני והן במכשיר ה- GC-MS. לאורך זמן הניסוי, הדוגמאות הנוספות לא הראו הבדלים משמעותיים בינן ולבין דוגמאות נוספות שנבחנו (אחת לפחות), במדדים שנבדקו. בנוסף, לאורך זמן הניסוי נראו חיידקים נוספים בדוגמאות הבלאנק, שייתכן ולהם השפעה על התוצאות שהתקבלו.
אומנם נראתה יכולת אפשרית של מכשירי האף האלקטרוני וה- GC-MS לזהות שינוי בפרופיל הנדיפים כתוצאה מנוכחות ופעילות החיידק L. lactis, אך בשל נוכחותם של חיידקים נוספים, כמו גם מיעוט חזרות, יש צורך לשוב ולבצע את הניסוי בתנאים סטריליים נאותים ולבצע אנליזות של ממדי איכות נוספים, דוגמת פירוק חלבוני החלב, על מנת לוודא את מקור הפגיעה באיכות החלב.

מטרת המחקר: במחקר זה תיבדק השפעת החיידק Lactococcus lactis על איכות החלב בעזרת שיטות אנליטיות של אף אלקטרוני ו-GC-MS. הבדיקה תעשה לאחר חליבת החלב מ-6 פרות שונות ובריאות אשר לא חולות בדלקת העטין. מטרת המחקר היא אפיון איכות החלב בנוכחות החיידק Lactococcus lactis בעזרת שיטות אנליטיות של אף אלקטרוני ו-GC-MS.
שאלת המחקר: שאלת המחקר היא האם מכשירי האף האלקטרוני וה-GC-MS יכולים לשמש לקביעת איכות החלב הגולמי כתוצאה מפעילות החיידק Lactococcus lactis.
השערת המחקר: בעזרת השימוש בשיטות האנליטיות יהיה ניתן לאפיין את איכות החלב כתוצאה מפעילות החיידק Lactococcus lactis.

קטע מהעבודה:

חלב הוא נוזל המיוצר בבלוטות החלב של נקבות היונקים ומיועד להזנת הצאצאים (שמאי ש ושורץ י, ללא תאריך). חלב בקר מהווה כיום מוצר בסיסי ומרכזי בתזונת האדם במרבית התרבויות בעולם (בעיקר בתרבות המערבית). בישראל, תעשיית החלב החלה בתקופת החלוצים היהודים שהגיעו לארץ ופיתחו בה את ענף גידול הבקר לחלב (אתר מועצת החלב, ללא תאריך). כיום, הענף מנוהל ע"י מועצת החלב והוא בין ענפי החקלאות היציבים בישראל (אתר מכון היצוא, ללא תאריך). החלב מהווה חלק חשוב בתזונה מאוזנת ונחשב למזון עשיר המכיל את כל אבות המזון הנחוצים לבריאותם של בני האדם. כמו כן, חשיבות צריכת החלב אצל בני האדם, נובעת מיתרונותיו הבריאותיים הכוללים את היותו מקור טוב לסידן ולרכיבי תזונה נוספים כגון ויטמינים מקבוצה A, B,, D, אשלגן, אבץ ומגנזיום (אתר מועצת החלב, ללא תאריך).

תגים:

חלב · חיידקים · תעשיית החלב · סטריליזציה · מכשור אנליטי · חיידקים לקטיים · ניסוי · ביולוגיה · ביוטכנולוגיה · הנדסת מזון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת איכות החלב - מחקר ניסויי", סמינריון אודות "בדיקת איכות החלב - מחקר ניסויי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.