היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגדודים העבריים

עבודה מס' 070539

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מההתנדבות לגדוד 'נהגי הפרדות' להתנדבות 'לגדודים העבריים' במלחמת העולם.

9,887 מילים ,13 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

עד לאותה נקודת זמן. השתתפו בה מדינות רבות מכל היבשות בעולם ונהרגו בה למעלה מ- 16 מיליון בני אדם. במלחמה נחלקו המדינות הלוחמות לשתי קבוצות: "מדינות ההסכמה" בראשותן של בריטניה, צרפת ורוסיה ו"מדינות המרכז" בראשותן של גרמניה והאימפריה העות'מנית.
במהלך מלחמת העולם הראשונה התקיימה מחלוקת בהנהגה הציונית האם לתמוך באחד הצדדים או לשמור על ניטרליות, ואיזו מדיניות תיטיב עם שאיפותיו הלאומיות של העם היהודי לאחר המלחמה. מחלוקת זו יצרה קרע בין אלה שתמכו במדינות ההסכמה ובין אלה שתמכו במעצמות המרכז. התומכים במדינות ההסכמה, יצאו מנקודת הנחה, כי לאחר המלחמה תורכיה כבר לא תשלוט בארץ ישראל ולכן יש לעזור לבריטניה וחברותיה במאמץ המלחמתי. ז'בוטינסקי וטרומפלדור בתחילה ולאחר מכן מנהיגים נוספים דרשו מבריטניה להקים גדודים עבריים שישרתו תחת הצבא הבריטי ויעזרו במאמץ המלחמתי.
מטרות הקמת הגדודים היו בראש ובראשונה לגרש את האימפריה העות'מנית הרעה מארץ ישראל. מטרה נוספת הייתה להוכיח נאמנות לבריטניה ולצבאות בעלות הברית וע"י כך לרכוש את "הזכות" בסוף המלחמה לדרוש את ארץ ישראל כבית לאומי ליהודים. המאבק להקמת הגדודים לא היה קל ולווה בקשיים רבים מצד המעצמות ומצד המתנגדים בהנהגה הציונית. במסגרת ההשתתפות של הישוב היהודי המאמץ המלחמתי הבריטי, נאבקו נשות הישוב להצטרף לגדודים העבריים, אך למרות עקשנותם ודבקותם הרבה, הן לא הצליחו לשכנע את הבריטים לגייסם.
האם הגדודים הצליחו למלא את מטרותיהם שלשמם הוקמו? מה בכלל הייתה חשיבותם של הגדודים העבריים כלפי הישוב היהודי היושב בארץ ישראל? האם המתנדבים אשר מילאו את שורות הגדודים העבריים הגיעו מבין המתיישבים בארץ ישראל או מיהודי התפוצות? לכל השאלות הנ"ל אנסה לענוצ במהלך העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
פרק א- גדוד נהגי הפרדות
רקע
לידתו של גדוד נהגי הפרדות
טבילת האש
חצי האי גליפולי
סופו של גדוד נהגי הפרדות
פרק ב- הקמת גדודי קלעי המלך
מאבקו של ז'בוטינסקי להקמת הגדודים
הגדוד ה- 38 של הקלעים המלכותיים.
הגדוד ה- 39 וה-40 של הקלעים המלכותיים
הגדוד הארצישראלי
הוויכוח על הגיוס לגדוד העברי
מאבקם של אנשים להתגייסות לגדוד העברי
פרק ג- מלחמות הגדודים ופירוקם
המאבק על קיום הגדודים
פירוק הגדודים וראשית "ההגנה"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ב- 1 באוקטובר 1914, מיד לאחר כניסתה של האימפריה העות'מנית למלחמה, הודיעה הממשלה על ביטול הסכם הקפיטולציות. כל הישוב החדש ורבים מבני הישוב הישן נשענו על הסכם זה, אשר העניק להם נתינות זרה באמצעות הקונסולים של המעצמות האירופיות. בפני היהודים אשר החזיקו בנתינות זרה עמדו שתי אפשרויות. האחת להתעתמן והשנייה היא לעזוב את הארץ. המציאות בה יהודים מתעתמנים לא הייתה מציאות חדשה שהומצאה זה עתה. הקריאה להתעתמנות ריחפה תמיד בחללו של היישוב היהודי בארץ כבר שנים אחדות. היא הייתה חלק מן המדיניות, למרות שמעולם לא פורסמה בשלטי חוצות(1).
המלחמה שהפתיעה את היישוב היהודי ובעקבותיה גם ביטול הסכם הקפיטולציות, הביאו את הישוב למצב שבו נדרשת הזדהות גמורה עם השלטון העות'מני(2). מאז הפיכת "התורכים הצעירים" ב- 1908, גברה האמירה עוד יותר בישוב החדש, בעיקר מבין חוגי "פועלי ציון", הקוראת להשתלב במערך העותמני החדש ולהמשיך את המפעל הציוני בברכתו ובחסותו של השלטון.

תגים:

נהגי הפרדות · הגדודים העבריים · יוסף טרומפלדור · זאב זבוטנסקי · טרומפלדור · בריטים · בריטניה · המנדט · מאבק · ציונות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגדודים העבריים", סמינריון אודות "הגדודים העבריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.