היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוסף

עבודה מס' 070536

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיפורו של יוסף במקרא ובמקורות נוספים.

7,940 מילים ,13 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

סיפור יוסף שונה אמנם מרוב הסיפורים המקראיים המוכרים לנו בהיותו הסיפור הארוך ביותר במקרא ביחס לתולדותיו של אדם אחד מלידתו ועד מותו, אך יחד עם זאת הוא תואם את נוסח הסיפור המקראי המתומצת: הקורא נחשף אך ורק למידע ה"טכני", המסגרת החיצונית של העלילה. רובו של העולם הפנימי סמוי מן העין.
במהלך עבודתי אתחקה אחר סיפורו של יוסף כפי שהוא מופיע בטקסט המקראי, ואנסה ליישב על דרך הפשט חלק מן הקושיות העולות מתוכו. בנוסף, אדון בטקסטים חוץ מקראיים - ספרות בתר מקראית, ספרות חז"ל ושירה מודרנית - בהם מופיע סיפור יוסף ואעמוד על היחס בינם לבין הסיפור המקראי. בטקסטים הנ"ל לא אתייחס לסיפור יוסף במלואו כי אם לנקודות המרכזיות העולות מתוכו.

ראשי פרקים:
הקדמה
1.0 יוסף במקרא
1.1. מערכת היחסים במשפחה
1.2. החלומות
1.3. התנכלות האחים ליוסף ומכירת יוסף
1.4. יוסף ואשת פוטיפר
1.5. פתרון החלומות ועלייה לגדולה
1.6. הפגישה המחודשת בין יוסף לאחיו

2.0 דמותו של יוסף בספרות הבתר מקראית
2.1. ספר היובלים
2.2. פילון
2.3. יוספוס
2.4. צוואות השבטים

3.0 יוסף בספרות חז"ל
4.0 יוסף בשירה המודרנית

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יוסף מופיע כבר בתחילת הפרק: "רועה את אחיו בצאן והוא נער את בני בלהה ואת בני זלפה..." (בראשית ל"ז/ ב'). מחד מוצג מקומו הנמוך במשפחה - משרת את בני השפחות ולא את בני לאה. הוא "נושא הכלים" אותו שולחים לבצע משימות שונות המתבצעות בדרך כלל על ידי עבדים. מאידך, יש לרועה משמעות נוספת, ההפוכה מנחיתות: "רועה" מופיע פעמים רבות במובן של מנהיג אצל משה, דוד ואף האל עצמו: "רועה ישראל האזינה..." (תהילים פ'), כך שניתן לראות כאן רמז אפי מקדים - קונוטציה של רועה כדואג ומנהיג, מה שעתיד להיווכח בהמשך כנכון לגבי יוסף.

תגים:

אשת פוטיפר · צדיק · שנאת אחים · חלומות · חלומות גדולה · פותר החלומות · מכירת יוסף · כתונת פסים · הבן המועדף · סיפור יוסף · סיפורי המקרא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוסף", סמינריון אודות "יוסף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.