היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון מקבלת החלטות במצב של אמביוולנטיות

עבודה מס' 070451

מחיר: 318.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת שלוש שאלות מחקר והסבר רעיוני ותיאורי בלבד של מהלך המחקר ושל התוצאות אותם נצפה לקבל.

5,762 מילים ,14 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בני אדם מתמודדים מאז ומתמיד על בסיס יומיומי עם הצורך לקבל החלטות צרכניות בכל תחומי החיים וברמות שונות. אולם בעוד שפעם לקנות לחם היה קל: היה לחם לבן, לחם שחור ולחם אחיד. היום לבחור לחם זה לא פשוט, קיימים מגוון רב של גדלים וסוגים שונים.
בעידן המודרני- כשיש שפע של מוצרים, שירותים וידע, תהליך בחירה / קבלת החלטות נעשה מורכב יותר.

במסגרת העבודה בחרנו להתמקד במדידה של שביעות רצון מקבלת החלטה צרכנית במצב של אמביוולנטיות, תוך התייחסות לסגנונות עיבוד מידע שונים, מרכיב הזמן בקבלת ההחלטה ואסטרטגיות התמודדות.
אומנם נדרשנו להסביר באופן רעיוני ותיאורי בלבד את מהלך המחקר והתוצאות אותם נצפה לקבל, אך אנו מאמינים שאם היה בידינו לבצע את המחקרים שתוארו בפועל, התוצאות שהיינו מקבלים היו תואמות את התוצאות להן ציפינו ותומכות בהשערותינו.

השערת מחקר 1 : שימוש באסטרטגיה רגשית על מנת להתמודד עם אמביוולנטיות רגשית תוביל לשביעות רצון גבוהה יותר מקבלת ההחלטה, בהשוואה לשימוש באסטרטגיה קוגניטיבית על מנת להתמודד עם אמביוולנטיות רגשית.
השערת מחקר 2 : אדם שבחר על פי הרגש בדילמה בפעם הראשונה יטה להיות עקבי עם בחירתו וכשיעמוד בפני אותה דילמה בפעם השניה, למרות שמשאבי העיבוד יהיו זמינים (ניתן לו זמן רב יותר לעיבוד המידע), הוא לא ישנה את תגובתו.
השערת מחקר 3: אנו משערים כי אנשים הגבוהים בעיבוד מידע רגשי או קוגניטיבי, כאשר הם ניצבים מול אמביוולנטיות בין מרכיבים רגשיים לקוגניטיביים, יחוו פחות אמביוולנטיות בקבלת ההחלטה ושביעות רצונם לאחר הרכישה תהיה גבוהה יותר, מאחר ונטייתם האישיותית תקבע את החלטתם, וזאת לעומת אנשים הגבוהים בשני סגנונות עיבוד המידע או נמוכים בשני סגנונות עיבוד המידע.

הערת מערכת: רוב המקורות הם משנות התשעים, והעדכני ביותר הוא מ-2009.

קטע מהעבודה:

מחקר 1
כאמור במקרים של אמביוולנטיות בקבלת החלטה, האדם ירצה להפחית את חוסר הנוחות המתעוררת בו, הוא יעשה זאת על ידי שימוש באסטרטגיות שונות (Van Harreveld et al ,2009). הספרות המחקרית עושה שימוש רב בחלוקת אסטרטגיות ההתמודדות שהציעו Lazarus & Folkman (1984), אשר מבחינה בין אסטרטגיות התמודדות ממוקדות רגש ובין אסטרטגיות התמודדות ממוקדות קוגניציה. בין האסטרטגיות ממוקדות הרגש ניתן למצוא הימנעות והכחשה (דחיית קבלת ההחלטה או אי קבלת החלטה), הימנעות- אנשים המתמודדים עם החלטה קשה מחפשים הזדמנויות כדי להימנע מלקבל החלטה. לדוגמא אם מישהו חווה קושי מיוחד בבחירה בין מכונית מגניבה המונעת ע"י דלק לבין מכונית להיברידית לא מגניבה, סביר להניח שידחה את ההחלטה. הם הראו שהימנעות מהחלטה מקלה את העוצמה של הרגשות.

תגים:

אמביוולנטיות · קבלת החלטות · התמודדות · פסיכולוגיה · שיווק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון מקבלת החלטות במצב של אמביוולנטיות", סמינריון אודות "שביעות רצון מקבלת החלטות במצב של אמביוולנטיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.