היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד נוכחות של 'משקיף' משפיעה על הסתמכות על תחושות בטן בעת ביצוע שיפוט

עבודה מס' 070449

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי וניסוי שמטרתו לבחון את ההשערה כי קיים קשר בין מודעות עצמית ציבורית לבין הסתמכות על רמזים פנימיים, קרי, תחושות בטן.

9,253 מילים ,35 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

אנו מכירים את האמרה הנפוצה "Trust your gut", לפיה, כדאי להקשיב ל"תחושות הבטן" שלנו. אך כפי שאראה בהמשך, תחושות הבטן שלנו אינן מהוות תמיד מקור אמין שאינו משוחד.
ניתן להבחין בין תחושות בטן שמבוססות על עיבוד מהיר של המידע בצורה לא מודעת, לבין תחושות בטן שאינן רלוונטיות לתוכן המידע (Betsch & Glockner, 2010). אתמקד בעבודתי בסוג השני של הסתמכות על תחושות בטן שאינן רלוונטיות למידע עצמו; במקרים רבים אנו מושפעים מחוויות סובייקטיביות אשר "חיצוניות" לתוכן המידע שאותו אנו מעריכים. חוויות סובייקטיביות כאלה יכולות להיות, למשל, מצבי רוח, סוג הגופן של טקסט שאותו אנו קוראים ואפילו כאב ראש או תחושת בחילה. מתעוררת השאלה: באילו מצבים אנו נכנעים ביתר קלות ונשמעים לאותן "תחושות בטן", ובאילו מצבים נתאמץ לבחון מידע באופן אובייקטיבי יותר, וננסה לעקוף את המנגנון האינטואיטיבי של תחושות הבטן?

בעבודתי אנסה לבחון האם הגברת מודעות עצמית ציבורית, באמצעות נוכחות של "משקיף", משפיעה על הסתמכות על "תחושות בטן" בעת ביצוע שיפוט. ההשערה שלי היא שקיים קשר בין מודעות עצמית ציבורית לבין הסתמכות על רמזים פנימיים, קרי, תחושות בטן. אני משערת שכאשר אנו חשים שמתבוננים בנו, המודעות העצמית הציבורית שלנו גוברת, ובמצב כזה, הנטייה בעת ביצוע השיפוט תהיה להסתמך פחות על תחושות בטן, כך שהשיפוט יהא מבוסס יותר על התוכן האובייקטיבי של נשוא השיפוט.
לשם בחינת ההשפעות של מודעות עצמית ציבורית (ובפרט, נוכחותו של "משקיף") על מידת ההסתמכות על תחושות בטן, ערכתי ניסוי בו השוויתי בין שיפוטים שנעשו במצב של מודעות עצמית ציבורית מוגברת (נוכחות של "משקיף" המתבונן במשתתף), לבין שיפוטים שנעשו במצב של מודעות עצמית נמוכה יותר (ללא נוכחות של "משקיף"). בניסוי שערכתי, ניסיתי לבחון האם המניפולציה של נוכחות "משקיף", גורמת להפחתת האפקט המוכר של שטף על השיפוט.

תוכן עניינים
1. מבוא
1.1. פתח דבר
1.2. רקע תאורטי
1.2.1 שטף, עיבוד מידע ו"תחושות בטן"
1.2.2 מודעות עצמית ציבורית
1.2.3 Mere Presence וחשש מהערכה
1.3 הצגת השערת המחקר והניסוי
2. שיטה
2.1. משתתפים
2.2. מערך
2.3. כלים
2.4. מהלך הניסוי
3. תוצאות
3.1. ניכוי משתתפים
3.2. בדיקת מניפולציה
3.3. ניתוח המשתנה התלוי
3.4. ניתוח לפי רבעונים של PBSA
4. דיון
4.1. ניתוח ודיון על ממצאי הניסוי
4.2. כיוונים לעתיד
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

כפי שעולה ממחקרם של Song & Schwarz (2008), משתנים המשפיעים על הקלות של עיבוד מידע עשויים לגרום לשינויים בהערכה ובשיפוט. לדוגמא, נמצא כי אנשים שקראו טקסט אשר כתוב בפונט קשה לקריאה, העריכו כי המשימה המתוארת בטקסט שאותו קראו היא משימה קשה יותר (בין אם מדובר במשימה של בישול או במשימה של תרגיל בספורט), בעוד שאנשים שקראו את אותו הטקסט בדיוק, בכתב קריא וברור, העריכו את אותה המשימה כקלה יותר. הפירוש שניתן לתופעה זו, הוא שאנשים שקוראים טקסט בפונט שאינו קריא, נוטים לייחס את הקושי שבקריאת הטקסט אל תוכן הטקסט עצמו, באופן שמשפיע על השיפוט שלהם בנוגע לקושי בביצוע המשימה המתוארת בטקסט. מכאן הגיעו החוקרים למסקנה לפיה "If it's hard to read, it's hard to do". אף שזה עשוי להישמע אבסורד, החלטות יומיומיות שלנו עשויות להיות מושפעות מגורמים כגון סוג כתב, צבע, גודל, חריזה ואוצר מילים. לפי התאוריה "Feelings-as-information", Schwarz 2011)), השיפוט שלנו מושפע רבות מחוויות סובייקטיביות כגון: תחושות גופניות, מצבי רוח וחוויות מטה-קוגניטיביות כמו קלות/קושי עיבוד המידע.

תגים:

נוכחות · שיפוט · תחושת בטן · משקיף · מודעות עצמית · אינטואיציה · חוש שישי · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד נוכחות של 'משקיף' משפיעה על הסתמכות על תחושות בטן בעת ביצוע שיפוט", סמינריון אודות "כיצד נוכחות של 'משקיף' משפיעה על הסתמכות על תחושות בטן בעת ביצוע שיפוט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.