היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח שני סכסוכים בינלאומיים לפי גישות שונות

עבודה מס' 070441

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סיפוח קרים עפ"י הגישה הפציפיסטית וניתוח מלחמת האזרחים בסודן והקמת דרום סודן עפ"י הגישה המרקסיסטית.

6,487 מילים ,22 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

שאלת המחקר: האם ובאיזה אופן ייפתר הסכסוך באוקראינה, על רקע סיפוח קרים, בהתבסס על הגישה הפציפיסטית? ובאיזה אופן ייפתר הסכסוך בסודן, על רקע הקמת מדינת דרום סודן, בהתבסס על הגישה המרקסיסטית?
אבחן זאת במחקר איכותני תיאורטי-תיאורי בו אסקור את מיטב המקורות שמצאתי, אנמק ואדגים את הטענות שאעלה תוך יישום על מקרה המבחן והגעה למסקנות.
השערת המחקר שלי הינה ששתי הגישות מסוגלות, לפחות ברמה התיאורטית, להתמודד ולפתור סוגיות כבדות משקל כמו הריבונות של דרום סודן וקרים. הגישה המרקסיסטית, תתייחס בעיקר לבעייתיות בכלכלת הייצור והבדלי המעמדות ואילו הגישה הפציפיסטית תגרוס כי האלימות בין הצדדים היא הפתרון הגרוע ביותר ותדגול בהשכנת שלום בין הצדדים.

תוכן העניינים:
מבוא
סכסוך בינלאומי מס' 1: סיפוח חצי האי קרים ע"י רוסיה
ניתוח סכסוך מס' 1 עפ"י הגישה הפציפיסטית
הסבר הגישה הפסיציפיסטית
ניתוח הסכסוך עפ"י הגישה
סכסוך בינלאומי מס' 2: מלחמת האזרחים בסודן והקמת רפובליקת דרום סודן
ניתוח סכסוך מס' 2 עפ"י הגישה המרקסיסטית
הסבר הגישה המרקסיסטית
ניתוח הסכסוך עפ"י הגישה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גישת הפציפיזם רואה במלחמה דבר שלעולם יהיה אסור. גם אם מדינה מותקפת או פולשים אליה, היא אינה יכולה להגן על עצמה (Cochran, 1996). עיקרון זה אפשר יהיה לבחון בתגובת הפציפיסטים לפלישתה של רוסיה לאוקראינה. פלישה צבאית שנעשתה ע"י הרוסים לשטח מדינת אוקראינה וסיפוח חלק מהשטח לעצמם, גרר תגובות אלימות ואף החל מלחמה באזור. עפ"י גישת הפציפיזם, למרות הפלישה הצבאית ע"י מדינה אחרת, אוקראינה כמדינה לא צריכה להשתמש בנשק או באלימות בכדי לפתור את המשבר שנוצר. הפציפיזם מאמין שניתן לנקוט בגישות לא אלימות בשביל למנוע ואף לפתור משבר שכבר קיים. ייתכן והפציפיסטים היו מציעים את השימוש בצבא הלא- אלים שהקימו, ובכך ימנעו את האלימות שנוצרה.

תגים:

גנדי · פציפיזם · סאטיאגרהר · מרקסיזם · קרל מרקס · אנגלס · סכסוכים · סכסוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שני סכסוכים בינלאומיים לפי גישות שונות", סמינריון אודות "ניתוח שני סכסוכים בינלאומיים לפי גישות שונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.