היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השנייה

עבודה מס' 070397

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השניה בעיראק יש בכוחו להשפיע על הערכות המודיעיניות בדבר תקיפה עתידית של מתקני הגרעין באיראן?

4,067 מילים ,10 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בתאריך 20 למרץ 2003 פרצה מלחמת המפרץ השניה (הצבא האמריקני משתמש בכינוי: "מבצע חופש לעיראק" - Operation Iraqi Freedom""). במהלכה, יחידות צבא ארה"ב וכוחות ממדינות הקואליציה (בריטניה בראשן) כבשו את עיראק תוך שלושה שבועות, אולם בתום ימי הלחימה נאלצו למעלה מרבע מיליון חיילים אמריקניים ובריטיים להתבוסס בבוץ העיראקי ולהקיז את דמם. וכל זאת במטרה למצוא ראיות לקיומו של נשק להשמדה המונית. החיילים שסרקו את המדינה העיראקית לאורכה ולרוחבה, הבינו בשלב מסויים שחיפושיהם הקדחתניים העלו חרס .
במסגרת העבודה אבקש לעסוק בנושא: "הכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השניה". שאלת המחקר הינה: האם הכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השניה בעיראק יש בכוחו להשפיע על הערכות המודיעיניות בדבר תקיפה עתידית של מתקני הגרעין באיראן?
מטרת המחקר הינה: מצד אחד - לעסוק במשמעות של כישלון מודיעיני; ומצד שני - להתמקד בכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השניה; תוך שימת דגש על השלכותיו והשפעותיו על הערכות המודיעיניות בקרב הגורמים הרלוונטיים בדבר תקיפה עתידית של מתקני הגרעין באיראן.
העבודה הנוכחית הינה עבודה עיונית, והיא תכלול הן מספר מקורות ספרותיים והן מקורות מקוונים. העבודה תכלול ארבעה חלקים מרכזיים: חלק אחד, שבו אעסוק ברקע של מלחמת עיראק השניה; חלק שני, שבו אעסוק במשמעות של כישלון מודיעיני (באשר הוא); חלק שלישי, שבו אעסוק בכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השניה, הכולל בתוכו שורה ארוכה של הערכות מודיעיניות מוטעות; והחלק הרביעי, שבו אעסוק בקשר הסמוי והגלוי שבין הכישלון המודיעיני בזירה העיראקית להערכות המודיעיניות בזירה האיראנית.
במסגרת חלק זה, אני מבקש לציין, כי ייחודיותו של המחקר הנוכחי קשורה לעובדה, לפיה עיון הן במקורות הספרותיים והן במחקרים השונים, מעלה עיסוק נרחב לגבי כשלים מודיעיניים בכלל ולגבי הכשל המודיעיני בעיראק בפרט. עם זאת, נוכחתי לגלות, כי מעטים המחקרים, שעוסקים בקשר בין הכשל המודיעיני בעיראק להשלכות ולהשפעות על הערכות המודיעיניות באיראן (בדבר תקיפה עתידית של מתקני הגרעין). עבודה זו, מתמקדת בקשר הגלוי והסמוי בין המקרים, ועל כן, לעניות דעתי, באה לידי ביטוי ייחודיותה (העיראקי והאיראני).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע
3. כישלון מודיעיני - מהו?
4. הכישלון המודיעיני במלחמת מפרץ השניה
5. השפעת המקרה בעיראק על הערכות מודיעין עתידיות לגבי תקיפה עתידית באיראן
6. סיכום
7. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אחת השאלות המעניינות, שמעסיקה חוקרים רבים, הינה: מהו כישלון מודיעיני? ובעיקר - מי הם הגורמים העיקריים לכשלון מסוג זה. בשל העובדה, שקצרה היריעה מלהכיל הן את שלל הגורמים והן את שלל הסיבות, אבקש להתמקד רק בכמה מהם בחלק זה.
תחילה, תפקידם העיקרי של ארגוני המודיעין היא לברר מהי המציאות השוררת מעבר לקווי האויב. בלב העשייה של ארגוני המודיעין עומדת הערכה המודיעינית, שלגביה המחקר מעלה מספר הגדרות שונות ומגוונות (איני מעוניין לעסוק בהן במסגרת החלק הזה). מבט מעמיק אל ההגדרות הללו, מעלה מכנה משותף: קיומם של שלושת המרכיבים הבאים: האחד, תיאור תמונת המצב הנוכחית אצל האויב; השני, פירוט המשמעויות הנגזרות מתמונת מצב; והשלישי, ניסיון לחיזוי ההתפתחויות הצפויות במציאות בהסתמך על אותה תמונת המצב ומשמעויותיה(7).

תגים:

ביטחון · בטחון · מודיעין · מחדל · כשל · עיראק · עירק · עיראק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השנייה", סמינריון אודות "הכישלון המודיעיני במלחמת המפרץ השנייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.