היישום אינו מחובר לאינטרנט

המרד הערבי 36-39 כפי שמשתקף מן העתון דבר

עבודה מס' 070389

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יחסי יהודים-ערבים בארץ ישראל, בין ה-19 לאפריל 1936 ועד ה-26 באוקטובר אותה שנה, על פי מאמרים ב"דבר".

3,477 מילים ,6 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

עבודה קצרה זו מנסה להתמקד ולנתח את יחסי יהודים-ערבים בארץ ישראל, במסגרת הזמן שבין ה-19 לאפריל 1936 ועד ה-26 באוקטובר אותה שנה.
לא יכולתי שלא לחרוג במקצת מנושא העבודה העיקרי, וציינתי מספר נקודות ביחסה של תנועת מפא"י לתנועה היריבה האצ"ל ולשלטון הבריטי, כי "הא בהא תליא", וכל זאת בהסתמך על שבעה מאמרי מערכת שפורסמו בעיתון "דבר" ומאמר פובליציסטי אחד.

המרד הערבי הגדול נקרא כך על ידי הערבים הפלסטינים על מנת ליצור את הרושם שיהווה ראש גשר (צבאי) למורדים, כלומר יוביל את ההתקוממות הלאומית הפלסטינית להחלשת הישוב היהודי והמנדט הבריטי ויוביל לביטול תכניות בריטיות ויהודיות להקים בארץ ישראל מדינה יהודית, עד להקמת המדינה הערבית במקום.
המרד הערבי המאורגן שפרץ בארץ ישראל באפריל שנת 1936, נמשך לסירוגין עד מרץ שנת 1939. ביישוב היהודי כונתה התמרדות זו בשם מאורעות תרצ"ו-תרצ"ט, ובאנגלית: המרידה הערבית בפלשתינה (Arab revolt in Palestine 1936-1939). במהלך המרד נהרגו למעלה מ-600 יהודים, כ-200 בריטים וכ-5000 ערבים רובם במסגרת חיסולי חשבונות ותקיפת מתנגדים.
בישוב התפתח ויכוח חריף בקשר למדיניות התגובה שצריכה להינקט, האם הבלגה או התקפה? הוויכוח ניטש בין ההגנה שדגלה בתגובות נקודתיות וישירות כנגד המפגעים תוך הימנעות מפגיעה בחפים מפשע ובין האצ"ל שנקט בתגובה של טרור נגד טרור ואף הטמין פצצות בשווקים ערבים ותקף ריכוזי אוכלוסייה ערביים.
מאורעות אלה היו שונים מן הקודמים להם בהיקפם, בעוצמתם ובארגונם ונמשכו גם תקופה ארוכה יותר. היקף הפעולות האלימות ועוצמתן גבר עם הזמן.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א - תחילת המאורעות, "אבל וניצולו", 19 לאפריל - 21 לאפריל
פרק ב'- 20 במאי - הקמת הנמל ביפו בעיצומם של המאורעות וימי האבל
פרק ג' - 23 ליוני - "המחיר הוא כבד, אך הציונות היא עובדה פיסית ורעיונית"
פרק ד' - 9 ביולי, סגירת עיתונים עבריים, והתדרדרות יחסי השכנות הטובה בעיר המעורבת טבריה
פרק ה' - קריאה לדיבור ישיר בין שני העמים היושבים בא"י ללא תיווך חיצוני קולוניאלי
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

מבחינה רשמית, המרד הערבי החל בתאריך ה-19 באפריל 1936, והרי "דבר היום" בעתון דבר של אותו היום, כותרת המאמר היא "אבל וניצולו", ומרמזת לנו כבר מבראשית על תוכנו. ובכן מ.ד. במאמר זה יוצא כנגד "חזיון קשה" לדבריו שהתרחש בהלוויה העממית שנערכה בעקבות הריגתו של אזרח תל אביבי יהודי שנרצח בדם קר על ידי ערבים.

תגים:

המרד הערבי · פלסטינים · ז'בוטינסקי · רביזיוניסטים · רויזיוניסטים · היישוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המרד הערבי 36-39 כפי שמשתקף מן העתון דבר", סמינריון אודות "המרד הערבי 36-39 כפי שמשתקף מן העתון דבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.