היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיפור הקצרצר

עבודה מס' 070387

מחיר: 109.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הסוגה וניתוח סיפור קצרצר מאת הכותבת ממוצא בחרייני פאוזיה רשיד.

11,133 מילים ,15 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בבואי לסקור את הסוגה, אעמוד על מקורותיה, מקורות השראתה והשפעתה, הסיבות להופעתה ומאפייניה התכניים והאמנותיים, בדגש על העולם הערבי. לאחר סקירה כללית על הסוגה, אבצע ניתוח סיפור קצרצר מאת הכותבת ממוצא בחרייני פאוזיה רשיד.
שם הסיפור הינו "נשווה" קרי, התעלות, שכרון חושים. אציין כי תרגום הטקסט הינו תרגום חופשי של מגישת העבודה וכך גם המינוח והמשמעויות הנלוות, כל זאת תוך הסתייעות בספרות עזר אקדמית נרחבת, מילונים והמיומנויות אשר רכשתי בקורס "סיפורת מינימלית".
הסיפור אשר ניתוחו מהווה את גוף העבודה, הוא סיפור קצרצר, רווי בתיאורים עדינים ומרפרפים על זוג, שתי דמויות שהן ישות אחת, אשר סביבן מתחוללת חוויה רוחנית ולתחושתי כמעט מיסטית. החוויה המתוארת מלאה בקודים טקסטואליים ותיאורים רב משמעיים, תיאור החוויה המיסטית כמעט ונראה בעין ובולטים בו מוטיב האור והמים כמו גם הדגש על היות החוויה זוגית, שימוש נרחב ובלעדי בהטיית הפועל בצורת הזוגי גורם לזוג להיתפס בעיני הקורא כישות אחת, שלם אחד שאמנם מורכב משניים אך את התהליך והחוויה הם עוברים כאחד.
מצאתי בטקסט אלמנטים סופיים בולטים: המימדים המיסטיים בשירה ובספרות הסופית נשענים על כיסופים לקשר עם הישות האלוהית הנשגבת והאחרונה מקבלת צורה של אהבה. בניתוח הטקסט להלן אעמוד על הדמיון בין מאפיינים סופיים בספרות המודרנית למוטיבים המופיעים בטקסט של פאוזיה רשיד.
בכל קריאה, מצאתי כי הטקסט, באופן כתיבתו ובשימוש הנרחב במילים גבוהות וייחודיות, מבטא עוצמה בלתי רגילה כמו גם ויזואליות מוחשית כמעט.
בניתוחי אביא את נקודת מבטי לטקסט תוך התעמקות בחוויה הרוחנית הגלומה ומתוארת בו ואשר לדעתי שואבת השראה ממקורות רוחניים של אמונה, סופיות , פילוסופיה כללית ואסלאמית, רמיזה לספירות עליונות ועם זאת שמירה על מסגרת המעוגנת במציאות- ההתחלה והסיום.

תוכן העניינים:
1. הקדמה
2. חלק א'- על סוגת הסיפור הקצרצר
2.1. הגדרה ורקע
2.2. הנסיבות החברתיות והתרבותיות בהולדת הסוגה
2.3. התפתחות הסוגה בעולם הערבי
2.4. מאפיינים ספרותיים
3. חלק ב'- ניתוח סיפור קצרצר, הטקסט "נשווה"
4. על הכותבת
5. המחשת מאפייני הסוגה באמצעות ניתוח סיפור קצרצר
5.1. הכותרת בסוגת הסיפור הקצרצר
5.2. המבנה הצורני של הסיפור
5.3. ניתוח השלד מחומש של הסיפור
5.4. ניתוח מפורט
5.5. חוויה חושית- מיסטית, צופית
5.6. המוטיבים המרכזיים בסיפור
5.7. מגמת הסופיות בספרות
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

הסיפור הקצרצר, משתייך לז'אנר הסיפורת המינימאלית.
תופעת המינימליזם, כשמה כן היא, מתאפיינת במינימום אמצעים להבעת רעיון, מסר או מחשבה של האמן. בסוגת הסיפור הקצרצר, בונה הכותב סיפור קצר במילים ומינימליסטי צורנית אשר תכניו והיבטיו הפנימיים והסמליים רבי משמעות.
הסיפור הקצרצר והמינימליזם משתייכים אם כך לאמנות המודרנית.
אציין כי לא רק בספרות, אלא גם בשדות האמנות הנוספים כגון: צילום, ציור ופיסול חל במאה ה-20 המעבר מאמנויות מסורתיות לאמנות המתאפיינת במינימליזם צורני שלא פגם בהיבטים התכניים הרבים הטמונים בה.

תגים:

ספרות ערבית · בת זמננו · תרגום · מינימליזם · מזרחנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיפור הקצרצר", סמינריון אודות "הסיפור הקצרצר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.