היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת ההדתה בצה"ל - הפולמוס הציבורי בעשור האחרון

עבודה מס' 070323

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בפולמוס הציבורי המתרחש סביב תופעה זו בצה"ל, תוך התייחסות להיבטים היסטוריים ותיאורטיים, לדעות הציבור וכן לשיח סביב פרסום מסמך "דף מפקד לקרב" שפרסם לפקודיו סא"ל עופר וינטר במהלך מבצע "צוק איתן".

6,162 מילים ,27 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

"...כאילו לא די בהלם שעובר על כל חייל עם כניסתו למסגרת השירות הצבאי. באה שפת החיילים המדוברת ומטילה על חובש הכיפה שוק כפול. העברית שבה הוא נתקל, מורכבת לרוב ממילים שאינו מסוגל להעלות על דל שפתיו וגם אוזניו לא מסוגלות לעבד אותן לנתונים, צה"ל איננו גוף דתי כלל..."
כיום ניתן להטיל ספק בדברי פסקה זו אשר נכתבה בשנת 1995, לדבריהם של לוי ופוירשטיין, בייחוד לאור התעוררות השיח הציבורי מתרחש בעשור האחרון בצה"ל בתחום הדתי.
בעשור האחרון אנו עדים לתהליכי התחזקותם של יסודות דתיים (יהודיים) בתוך צה"ל, מבחינת המרחב הצה"לי הוא מתמקד בעיקר בצבא הסדיר (חובה וקבע), בייחוד החילות השדה וביחידות הלוחמות.
טענת תהליך ה'הדתה' בצה"ל אינה מזהירה מפני הפיכה אפשרית של קצינים חובשי כיפות, וגם לא מפני תופעה אפשרית של סרבנות המונית מצד אלפי חיילים חובשי כיפה מלבצע את משימותיהם הצבאיות ולשתק את צה"ל. הדילמה העיקרית בקונפליקט בין דת לצבא, נוגעת לשמירת הממלכתיות העל-סקטוריאליות של צה"ל לנוכח התגברות ההשפעה של סקטור מסוים.
עבודה זו תעסוק בעמדות הציבור והפולמוס הציבורי סביב תופעת ה'הדתה' בצה"ל בעשור האחרון, בתקופה שבין השנים 2005-2015.
שיטת המחקר בעבודה סמינריונית זו היא איכותנית. התוכן המובא בעבודה זו נדלה מתוך ספרים, כתבות, מאמרים, כתבי עת, אתרי אינטרנט, ניירות עמדה, סיכומי דיונים וכיוב'.
מטרת עבודה זו, היא לדון בפולמוס הציבורי המתרחש סביב תופעה זו בצה"ל, תוך התייחסות להיבטים היסטוריים ותיאורטיים, לדעות הציבור וכן לשיח סביב פרסום מסמך "דף מפקד לקרב" שפרסם לפקודיו סא"ל עופר וינטר במהלך מבצע "צוק איתן", ובחינת טענות הצדדים התומכים והמתנגדים להליך ה'הדתה' בצה"ל.

תוכן עניינים:
1. סקירה היסטורית
2. רקע תיאורטי - דת וצבא כמערכות תובעניות
צבא כמערכת תובענית
דת כמערכת תובענית
3. פרק יישומי
פרסום "דף מפקד לקרב" והפולמוס הציבורי סביבו
הפולמוס הציבורי סביב תופעת ה'הדתה' בצה"ל-תומכים ומתנגדים
4. ממצאים וסיכום
רשימת מקורות
נספחים

קטע מהעבודה:

הגדרתה המילונית של המושג "הדתה", הינה תהליך של התחזקות יסודות דתיים בארגון או חברה (אתר מילה יומית, 2011). לצד מונח זה, מבחינים במונח הנגדי לו הנקרא "חילון", דהיינו הפיכה לחילוני.
צה"ל הוקם כצבא 'חילוני' לגמרי, עם נופך סוציאליסטי כמעט אתאיסטי. עוד מלפני קום המדינה החברה הישראלית והתרבות היהודית החלה לעבור תהליך של חילון. אי שם באמצע הדרך, התחיל התהליך לשנות כיוון. הדת לאורך כל שנות מדינת ישראל הייתה גורם מאחד ומפלג כאחד (טל, 2013).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת ההדתה בצה"ל - הפולמוס הציבורי בעשור האחרון", סמינריון אודות "תופעת ההדתה בצה"ל - הפולמוס הציבורי בעשור האחרון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.