היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ישראל והמדינות האפריקאיות מדרום לסהרה

עבודה מס' 070170

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה- על מה מבוססת מערכת היחסים הזו.

6,642 מילים ,15 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מאז 1990 אנו עדים להתפתחות של היחסים הכלכליים, המסחריים והמדיניים בין ישראל למדינות האפריקאיות שמדרום לסהרה. עבודה זו תנתח את התפתחות היחסים בין ישראל למדינות אלו ותבחן על מה מבוססת מערכת יחסים זו.
לפיכך שאלת המחקר תהיה - על מה מבוססת מערכת היחסים בין ישראל למדינות דרום הסהרה בשני העשורים האחרונים - מה הם האינטרסים האסטרטגיים העומדים בפיתוח היחסים בין המדינה היהודית ובין מדינות אלה באפריקה - האם יחסים אלה מבטאים קרבה מדינית אידיאולוגית, או אינטרסים מסחריים גרידא?
במהלך העבודה אבחן את מכלול האינטרסים בין המדינות ואת התפתחותם של אינטרסים אלה ואנתח את השפעתם של גורמים וארגונים חיצוניים על התפתחות מהלך היחסים.
אני סבורה כי הבנתו של נושא זה הינה בעלת חשיבות רבה, מאחר שזהו אינטרס ישראלי אסטרטגי מן המעלה הראשונה לשמר יחסים אלו, והבנה טובה יותר של קשר זה ומה שעומד בבסיסו, עשויים לסייע בהמשכה וחיזוקה של מערכת היחסים הזו.
המחקר יתבסס על הגישה האיכותית ויאסוף עובדות ונתונים העשויים להרחיב את הידע הקיים במחקר על אודות התופעה הנחקרת, מבחינת התיאור או ההסבר שלה. תהליך העבודה יכלול ניתוח תוכן של המקורות הנבחרים, בהתייחס לנקודות הרלוונטיות לנושא הנחקר. בסיכום יובאו עיקרי המבוא, הממצאים העיקריים והמסקנות שיעלו מהדיון.

תוכן עניינים:
מבוא
1. תולדות היחסים בין ישראל למדינות דרום הסהרה
2. האינטרסים של מדינות דרום הסהרה במערכת היחסים
3. האינטרסים של ישראל במערכת היחסים
4. עיצוב היחסים וטיבו של הקשר שבין ישראל למדינות דרום הסהרה
5. דיון וסיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

דו"ח של מינהל מחקר וכלכלה במשרד המסחר והתעשייה מתאר את ההיסטוריה העקלקלה של מערכת היחסים בין ישראל למדינות דרום הסהרה. יחסי אפריקה - ישראל פרחו בשנות הששים של המאה ה-20, כך נכתב(1). זו הייתה תקופת "ירח הדבש" של מדינת ישראל עם מדינות דרום הסהרה.

תגים:

יחסי חוץ · מסחר בינלאומי · יחסי סחר · סחר חוץ · מדיניות חוץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ישראל והמדינות האפריקאיות מדרום לסהרה", סמינריון אודות "יחסי ישראל והמדינות האפריקאיות מדרום לסהרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.