היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעשייה ורדיו בישראל

עבודה מס' 070140

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אסטרטגיית הפעולה של תחנת הרדיו הארצית גלגל"צ תוך התייחסות לתרומתה האישית בקידום המוסיקה מבחינת מגמות, טרנדים וסגנונות.

3,971 מילים ,10 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

תחנת גלגל"צ נחשבת למצליחה ולפופולארית ביותר בארץ, ואמנים רבים מנסים להיכנס לרשימת השירים שמשמיעים השדרנים השונים. התחנה מתאפיינת בין השאר, בהשמעה רציפה של מוזיקה. אין תכניות אקטואליה או תכניות דיבורים, והתכנים מתבססים על מוזיקה. אמנם בכל רבע שעה מדווחים דיווחי תנועה, אך אלו קצרים ולא מפריעים להאזנה מתמשכת לתחנה. עבור אנשים רבים גלגל"צ היא התחנה, בהא הידיעה, והיא הראשונה שמדליקים בשעת נסיעה, או בזמן עבודה או גלישה מול המחשב. יחד עם זאת, במשך השנים לא מעט גורמים הטיחו בתחנת הרדיו גלגל"צ האשמות וביקורת כנגד הסגנון המוסיקלי שלה. גורמים אלה טענו כי המוסיקה השולטת בגלגל"צ היא מוסיקת מיינסטרים חד-גונית המתעלמת או דוחקת לשוליים סגנונות אלטרנטיביים. כמו כן, הואשמה גלגל"צ בהתנשאות שהתבטאה בקיפוח המוסיקה המזרחית. אם כך, בעבודתי זו אתמקד בכל הקשור לדפוסי עריכה, הגשה, פלייליסט של תחנת גלגל"צ, זאת במטרה לנסות ולשרטט באמצעות דפוסים אלו תמונת מצב תרבותית רחבה יותר.

תוכן העניינים:
חלק א- מבוא
חלק ב- סקירה תיאורטית
חלק ג- ניתוח התופעה
חלק ד- סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחילה, אביע התייחסותי למאמר "עליית מוזיקה מזרחית לייט ברדיו הישראלי בשנים 1995-2010" מאת דני קפלן(1), מאמר זה עוסק במקרה הבוחן הישראלי של המוסיקה המזרחית. קפלן טוען כי תחנות הרדיו האזוריות והמסחריות אימצו את מודל העריכה ההומוגני של גלגל"צ, ה"פלייליסט" המיועד למאזינים בטווח גילאים רחב, גילאים 25-50 במטרה מכוונת כדי לא להרגיז אף אחד וכדי לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר. פעולה זו הובילה לתהליך הומוגניזציה של המוסיקה המזרחית וביסוס הבחנה פנימית בתוך השדה בין מוסיקה מזרחית "כבדה" לבין "קלה".

תגים:

תחנת רדיו · תופעה מוזיקלית · שומרי סף · מכתירי מלכים · מיינסטרים · מוסיקה · מוזיקה · ישראלית · תרבות · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעשייה ורדיו בישראל", סמינריון אודות "תעשייה ורדיו בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.