היישום אינו מחובר לאינטרנט

השסע הסוני-שיעי

עבודה מס' 070076

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הפילוג באסלאם.

1,324 מילים ,3 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במהלך המאה ה-20 וגם בימינו האסלאם מלא מאבקים לאומיים, תסיסה חברתית, מלחמת מעמדות ומהפכות. המאבק הגדול ביותר המתרחש כיום הוא השסע בין האסלאם הסוני לאסלאם השיעי, כאשר מאבקי הכוח האחרים עדיין קיימים אך הם מתגמדים לעומת המאבק בין הסונים לשיעים. מאבק זה מתרחש במקומות שונים בעולם כאשר בעיראק הוא גובה אלפי קורבנות בשנה, בלבנון הוא מאיים לדרדר את המדינה למלחמת אזרחים, וגם בתימן מתרחש עימות מזוין בין הרוב הסוני לשבטים השיעים. אך העימות המהווה את הסכנה הגדולה ביותר הוא העימות בין איראן השיעית לעולם הערבי הסוני (ביבאר, 2010).
בעבודה זו תתבצע סקירה קצרה של הרקע לפילוג בין האסלאם הסוני לאסלאם השיעי והשפעתו על הדינמיקה האזורית, ואנסה לעמוד על אופיו של הסכסוך, האם מדובר בסכסוך גיאופוליטי או שעיקרו של הסכסוך מתרחש על רקע דתי ותרבותי.

קטע מהעבודה:

השיעים קבעו עקרון אמונה שישי נוסף על חמשת העקרונות של האסלאם הסוני, הנקרא ה"ולאיה" , דבקות בעלי ובצאצאיו (איברהים, 1998).

תגים:

איסלם · איסלאם · אסלאם · מוסלמים · שיעים · סונים · עימותים אתניים · סכסוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השסע הסוני-שיעי", סמינריון אודות "השסע הסוני-שיעי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.