היישום אינו מחובר לאינטרנט

הביל"ויים של גדרה

עבודה מס' 070041

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סוגיית היחסים בין גדרה הביל"ויית לבין שכניה הערבים.

4,227 מילים ,11 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

במסגרת הקורס, בחרתי לעסוק בנושא: "סוגיית היחסים בין גדרה הביל"ויית לבין שכניה הערבים". הנחת היסוד, שליוותה אותי לאורך כתיבת העבודה, הייתה שהביל"ויים, שעלו לארץ ישראל מרוסיה, שמו להם למטרה להקים התיישבות בארץ ישראל, תוך שמירה על ערכים סוציאליים, שהביאו עמם מרוסיה. אמנם הם נתקלו בקשיים רבים לאורך הדרך, כולל: יחסים לא טובים, בלשון המעטה, עם השכנים הערבים, אולם בסופו של יום, הם הצליחו ולו במעט, להשיג את מטרתם ולשנות את פני המציאות הקיימת בארץ ישראל.
מבנה העבודה: פרק ראשון יעסוק בתנועה הביל"ויים בכלל ובאידיאולוגיה שלהם בפרט. הפרק השני יעסוק בהתיישבות של הביל"ויים במושבה גדרה; הפרק השלישי יעסוק באינטראקציה בין הביל"ויים לפלחים הערבים. הפרק הרביעי יעסוק בהתפתחותה של המושבה לאורך השנים.
חשוב לי להדגיש, כי אחד הקשיים שבהם נתקלתי במהלך העבודה הוא שחלק גדול מהמקורות (הכתובים והמקוונים), העוסקים בתנועת הביל"ויים, מתמקדים בעיקר בקשר שבין הביל"ויים לראשון לציון ופחות בקשר שבין הביל"ויים לגדרה. למשל: באתר "המליץ" (בהמשך להמלצת המרצה) רוב כתבי העיתונות שמופיעים באתר עוסקים בביל"ויים ובראשון לציון: "היום חוגגים לראש לציון את יובל החמישים", "אני בגולה וליבי במולדת" (יובל לראשל"צ), "מייסדי ראשון לציון", "שירי הביל"ויים והמתיישבים הראשונים בראשון לציון" ועוד.

תוכן עניינים:
מבוא
"בית יעקב לכו ונלכה"
ההתיישבות בגדרה
הקשיים במהלך ההתיישבות
הביל"ויים הפלחים הערבים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקבוצה הראשונה של הביל"ויים הגיעה ליפו ביום י"ט בתמוז תרמ"ב, 6 ביולי 1882, אך ציפתה להם עדיין דרך ארוכה ומלאת חתחתים להשגת מטרתם הראשונה, והיא: מושבה משלהם. כעבור שנתיים וחצי לנדודיהם נרכשו 3,000 דונם בכפר הערבי קטרה, וביום כ"ו בכסלו תרמ"ה, בנר שני לחנוכה, ה-14 בדצמבר 1884, עלו ראשוני הביל"ויים על הקרקע, ויסדו את המושבה גדרה(13).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הביל"ויים של גדרה", סמינריון אודות "הביל"ויים של גדרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.