היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם חיילים מתנדבים הם "פראיירים"?

עבודה מס' 070034

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראיונות אישיים עם חיילים מתנדבים.

7,557 מילים ,19 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחנתי קבוצה מעניינת מתוך החברה הישראלית, קבוצה שבתקופה בה תופעת ההשתמטות מהשירות הצבאי בישראל, מסיבות אידיאולוגיות או אישיות, היא מוכרת וצוברת תאוצה, מציגה פן אחר בדיון על ה"פראייר" הישראלי. בזמן שסדר היום הציבורי מלא בשיח על השוויון בנטל ועל ה"פראיירים", עניין אותי לבדוק את הקבוצה של הבחורים שעשו בחירה עצמאית להתנדב לצה"ל על אף שקיבלו פטור מסיבה מוצדקת. ניסיתי להבין מדוע בחרו החיילים המתנדבים לפעול כך, מה היו המניעים שלהם? כיצד הם תופשים את עצמם? כיצד הסביבה תופשת אותם? האם הם "פראיירים"? הניסיון לענות על שאלות אלו מטרתו להבין את הגישה הפחות מוכרת לגבי ה"פראייריות" ואולי כך לעזור למצוא דרכים לעידוד כלל הצעירים להתגייס לצבא באמצעות שינוי הגישה. אם המתנדבים לשירות צבאי אינם מרגישים "פראיירים", מדוע שהאזרחים אחרים ירגישו כאלה?

המחקר נערך באמצעות ביצוע 18 ראיונות אישיים עם בחורים שקיבלו פטור מסיבות בריאותיות משירות צבאי ובחרו להתנדב לצבא.
לאחר קריאת הראיונות ביצעתי קידוד- חילקתי את תשובות המרואיינים למספר קטגוריות עיקריות שנבעו מתשובותיהם של המרואיינים.
לאחר מכן, מיינתי את הקטגוריות ומצאתי את הנושאים המרכזיים בהן הן עוסקות, חיברתי את הקטגוריות וסיווגתי אותן לנושאים שהגדרתי. בהמשך ניסיתי למצוא קשר בין הנושאים השונים שהגדרתי, קווים משותפים ביניהם, ומכאן להסיק מסקנות מהקשרים בתוך הנושאים וביניהם.

תוכן עניינים:
מבוא וסקירת ספרות
שיטת המחקר
ממצאים ודיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - אלות הראיון

*הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את תמלילי הראיונות.

קטע מהעבודה:

במחקר אמפירי שנערך ב- 1989 המבוסס על הנחות תיאורטיות ממאמרים שקדמו לו ובחן את השכר בשוק למקצועות צווארון לבן בארגונים הפועלים ללא מטרת רווח לעומת השכר למקצועות אלה בפירמות בעלות כוונת רווח, נמצא כי שכרם נמוך יותר מהשכר הממוצע בשוק. המאמר הציע כי הסיבה להבדלים בשכר נובעת מנכונותם של העובדים בפירמות הפועלות ללא מטרת רווח, לקבל שכר נמוך יותר, בכדי לשרת מטרות חברתיות חשובות. המאמר העלה את ההשערה כי הבדלי מוטיבציה בין העובדים מעלים את הצורך בהבנת התפקיד וההתנהגות הכלכלית של עובדים במקצועות מבוססי מוטיבציה ופירמות ללא מטרת רווח (Preston, 1989).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם חיילים מתנדבים הם "פראיירים"?", סמינריון אודות "האם חיילים מתנדבים הם "פראיירים"?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.