היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיכאון בקרב ספורטאים מקצועיים

עבודה מס' 069949

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המשתנים המובילים ספורטאים לשקוע בדיכאון כתוצאה מהרדיפה אחר החלום להיות אלוף ספורטיבי.

6,040 מילים ,52 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מוות שהתרחש כתוצאה ממעשה התאבדות הוא תופעה טרגית, אך כאשר זה נעשה בתחום של ספורט זה אף יותר טראגי. ספורט הוא טוב לנו וזה משהו אשר אנחנו נהנים ממנו. ספורט גורם לנו להתחזק באופן מנטאלי ובאופן פיזי. עם זאת, אנו חושבים על התאבדות המקיים, בין השאר, רגע של חולשה. מכאן עולה השאלה כיצד ספורטאי מקצועי יכול להיות מדוכא כאשר יש לו, לכאורה, את העבודה הטובה ביותר בעולם? (Malcolm & Scott, 2012).
בניתוח ההשלכות של ספורט על חיי אנשים, יש להבדיל בין ענפי ספורט השונים. יש לשים דגש על ענפי ספורט הדורשים בזמן האימונים והתחרויות קשר עם אנשים אחרים וענפי ספורט שלא דורשים זאת. בנוסף, יש להבדיל בין ספורט המונים לספורט "עלית" (Malcolm & Scott, 2012). מדברי ד"ר דומיניק מלקולם: "בשנה האחרונה דווחו מספר אירועי התאבדות של ספורטאים מקצועיים בבריטניה. שטף זה של אירועי התאבדות העמיד באור את נושא ההתאבדויות בספורט. אך בבחינה מדוקדקת של תופעה זאת, ניתן להבחין כי ספורט מקצועני חולק רבות מהמאפיינים של התאבדות כמו הפחתה בערך עצמי, במיוחד כאשר הספורטאי לא מצליח, שינוי מקום מחיה והתבודדות, ותחום הנשלט על ידי גברים, אשר שיעורי ההתאבדות שלהם גבוה פי 4 משל נשים בעולם" (Ashe, 2012).
בעבודה זאת ייבחנו המשתנים הייחודיים המובילים ספורטאים, ובמיוחד ספורטאים צעירים, לשקוע בדיכאון כתוצאה מהרדיפה אחר הגשמת החלום להיות אלוף ספורטיבי ברמה הבינלאומית. רדיפה זאת מובילה לעיתים לאובססיה כמעט בלתי אפשרית אחר פרפקציוניזם בביצוע, אובססיה שהתולדה שלה מצויה בגיל צעיר בהשפעת דמות מבוגר משמעותי כדוגמת הורה ומאמן. דיכאון שאותו חווים הספורטאים, מתבטא בהתנהגויות נוירוטיות, התנהגויות פסיכוטיות ואף בהתאבדות הנובע מאי יכולת להתמודד עם הלחץ, החרדה וחוסר מנוחה מתמיד המוביל למעשה טראגי של התאבדות. דיכאון זה ינותח בפרספקטיבה של התיאוריה הפסיכו-ביזארית או (Psychobizarreness Theory (PBT.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - הקשר בין ספורט מקצועני, דיכאון והתאבדות.
פרק שני - פרפקציוניזם ודיכאון
פרק שלישי - התיאוריה הפסיכו ביזארית בניתוח דיכאון אצל ספורטאים.
פרק רביעי - תיאור התמודדותם של שלושה ספורטאי עלית עם דיכאון במהלך הקריירה.
פרק חמישי - דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התעסקות בספורט משפר את היכולת הסומאטית ואת הבריאות הנפשית. קיים קשר בין אורח חיים ספורטיביים, קרי, לפחות שני אימונים בשבוע, לבין עלייה בערך העצמי, עלייה בביטחון עצמי, תפיסה מראה חיצוני עצמית טובה יותר, ופחות ניסיונות להתאבדות ופחות אורח חיים אובדני (Ferron, et al, 1999). בנוסף, התעסקות בספורט מפחיתה את החשש להתפתחות חוסר תקווה וביצוע מעשי התאבדות (Taliaferro et at, 2008). עם זאת, חוויות שליליות בחיים ולחץ חיצוני מהחברה עלולים להוביל להתאבדות אובדנית. בנוסף, נטייה להרס עצמי עלול להפיק כאב נפשי שלא מאפשר לפרט להתמודד עימו ואשר מסתיים בפעולה אובדנית (Orbach, 2007).

תגים:

ספורט · אובדנות · אתלטיקה · אליפות · הישגיות · פרפקציוניזם · דיכאון אולימפי · תחרויות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיכאון בקרב ספורטאים מקצועיים", סמינריון אודות "דיכאון בקרב ספורטאים מקצועיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.