היישום אינו מחובר לאינטרנט

החלל באומנות ובארכיטקטורה

עבודה מס' 069948

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון במושג החלל בזרם הפוטוריסטי והקשר בין המדיום החזותי לשמיעתי.

3,425 מילים ,12 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

חלל מקום ריק, נפח נבוב וחלול בבנין או בגוף. (אברהם אבן-שושן, 2003)

הגדרה זאת, הלקוחה מתוך מילון אברהם אבן-שושן מתחילת המאה ה-21, אינה רלוונטית עוד מתחילת המאה ה-20. תפיסת החלל כריק, השתנתה, והוכנס למשוואה גורם חדש-ישן- הרעש. הרעש נולד עם המצאת המכונה במאה ה-19 (רוסולו, 1913), ומאז הוא חלק בלתי-נפרד מפס-הקול של חיינו, הוא ממלא את החלל שנחשב עד אותה העת כריק. הפוטוריזם(Futurism) , תנועת אוונגרד מתחילת המאה ה-19, מעלה לדיון את הקשר בין המדיום החזותי לשמיעתי. הרעיון המנחה את האמנים הפוטוריסטים הוא הסימולטניות- כלל הגירויים אליהם אנו נחשפים ברגע נתון, החיבורים ביניהם והשפעותיהם עלינו, אלה הגלויות והסמויות גם-יחד. הסימולטניות הפוטוריסטית הובילה, באופן טבעי, להתפתחויות מרעישות גם בתחום אמנויות הבמה. התיאטרון היווה במה, תרתי-משמע, לביטוי השילוב בין החזותי לשמיעתי והוסיף לו את מימד החלל בו הוא מתרחש. אמני הזרם הפוטוריסטי מאסו בארגון מרכיבים נפרדים לכדי מופע אחד, זאת תוך שאיפה ליצירת אירוע המורכב מרכיבים שונים היוצרים את היצירה בהרמוניה.

תוכן העניינים:
ביתן פיליפס בבריסל 1958
הפאונים (Polytopes)
מילון מושגים חדש
איך עושים חלל? אם בכלל..
"הצורה הקולית" של קסנאקיס
מוזיקה ממוחשבת
חשיבה מיתולוגית
היצירה Metastaseis
מסיאן Vs. קסנאקיס
קסנאקיס Vs. וארסה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תערוכות אמנותיות היו קרקע פורייה לניסויים בתחום האדריכלות. הארעיות והתכיפות בהקמת ופירוק ביתנים שכאלה, איפשרו להתנסות ולפרוץ את גבולות העיצוב. ההתפתחות הטכנולוגית היתה משמעותית ומרכזית בפריצות הדרך הרבות שהתרחשו במאה ה-20 של המאה הקודמת. דוגמה מצוינת לשימוש הרב-תחומי באמצעים אמנותיים להעברת רעיון, ניתן לראות בתערוכה העולמית, בביתן של חברת פיליפס, בבריסל בשנת 1958 (ראה תמונה מספר 2). התצוגה בביתן החברה, שהופקדה בידי האדריכל לה-קורבוזיה (Le-Corbusier), נועדה להעביר את יתרונותיהם של מוצריה בתחום הקול והשמע. כמקובל באותה התקופה, התבקש לה-קורבוזיה לתכנן את התצוגה, אך לא הופיע בשום מקום במפרט ההזמנה כל אזכור אדריכלי כאפשרות תצוגה.

תגים:

אדריכלות · לה קורבוזיה · מוסיקה · אור · אסתטיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החלל באומנות ובארכיטקטורה", סמינריון אודות "החלל באומנות ובארכיטקטורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.