היישום אינו מחובר לאינטרנט

המוסיקה והאומנות האימפרסיוניסטית

עבודה מס' 041054

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אימפרסיוניזם בציור, חיסול הרומנטיקה, צבעים וצלילים, הסגנון של דביוסי והקשר בין אמנות ונפש.

7,701 מילים ,13 מקורות

תקציר העבודה:

נושא עבודה זו הנו האסכולה האימפרסיוניסטית באומנות, אולם אין בכוונתי לעסוק בתיאוריה האימפרסיוניסטית אלא בכוונתי לערוך השוואה בין שני סוגי אומנויות: המוסיקה והציור.
הקשרים שבין אומנויות אלה בולטים בכל מהלך ההיסטוריה, ההשפעה ההדדית שלהן אחת על השניה גולשת ועוברת לעתים אל מעבר לעולם התפיסה החושית.
התקופה האימפרסיוניסטית במחצית השניה של המאה ה-19 הנה עידן בו החיבור והניגוד בין שני סוגי אומנויות אלה הנו בולט במיוחד. בתקופה זו על ניגודיה בדעתי לעסוק בחיבור זה, במהלכו אעמוד על הקווים המקבילים בין האימפרסיוניזם באמנות הציור והפיסול לבין אלה המופיעים במוסיקה. אנסה לנתח את המפריד והשווה בין סוגי האומנויות ולקשרן למטא תיאוריה האימפרסיוניסטית. נושא מעניין נוסף בו אעסוק הנו הגוונים והצבעים והשפעתם על האומנויות. כדי להדגים את הבעייתיות שבהגדרת האימפרסיוניזם בחרתי במלחין דביוסי ממבשרי התנועה האימפרסיוניסטית, מלחין זה מעניין במיוחד ולו רק משום הכחשתו הנמרצת את השתייכותו לזרם האימפרסיוניסטי.
כעת ברצוני להציג את התפיסה האימפרסיוניסטית או לפחות את הבסיס האידיולוגי תיאורטי שלה. על מנת להגדיר את האימפרסיוניזם בציור אשתמש במשל: כאשר התחיל האדם הקדמון לחפש עיסוק מעבר לסיפוק צרכיו הגופניים, הוא התחיל ביצירה "אומנותית". - כל התמונות של כל הזרמים ושל כל העמים, עד כמה שייבדלו אלה מאלה, בחומר, בטכניקה או בסגנון, כולן קשורות זו לזו באופן אחד הן עשויות על פני שטח. אין זה חייב להיות שטח מישורי, כל כיפה או חצי כיפה מכוסה ציור, כל כלי מצוייר, יהיו טובים לצורך העניין. אך שטח, במובן הגיאוגרפי, דרוש לעצם המושג "תמונה". את הארגון האומנותי של שטח אפשר להשיג באמצעים פשוטים.
נקודה שהועמדה בשטח אינסופי משנה אותו באופן מיידי, גוף שעד לרגע זה היה חסר דמות, כעת הוא משתרע מאותה נקודה לכל עבר, או שהוא שואף אליה. קו ישר אשר חוצה את השטח לעליון ולתחתון, נקודה המוצגת כלפי פנים וכלפי חוץ, בכך מתבטא כוחו של העיצוב האומנותי. התיאוריה האימפרסיוניסטית יוצאת מתוך הנחה כי הטבע, כמו גם כל עיטור שאין בו מוטיבים נאטוראליסטים יכול להיות קישוט טהור, מעין מוזיקה, השומר על מבנה פנימי אחיד. אולם לעתים קרובות אותם מוטיבים עצמם טעונים משמעות, מין סוג כתב - אמנם קשה להגדיר כללים לוגיים מובנים לסוג כתב זה, אך עדיין יש בו רצף. לא אחת הועלתה הטענה כי מאז ימי הביניים איבדה החברה המערבית את החוש האסתטי והטבעי לסוג זה של עיטור והוא הפך לסוד של קישוט סתמי בלא משמעות יתרה מעבר לכך, אולם עדיין נותרה בסוג זה של עיטור צורת היסוד שממנה אפשר לגלם, ולארגן בדרך אומנותית בשטח את אותן נקודות, ויסודות בשטח הגורמות לנו למשחק במחשבותינו ומעוררות את רגשותינו.
אך מהו בעצם המושג "אימפרסיוניסטים", לדעתי זה תיאור בלתי מדויק של קבוצת הציירים שבשנת 1874 הציגו תערוכה ועיתונאי כינה אותם "אימפרסיוניסטים". זו הייתה חבורה מעורבת: אחדים מהם כבר היו ידועים כחסידי קורבה ומאנה, אחרים עבדו בהשפעתו של קורו, ואחד לפחות היה תלמיד של אנגר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. אימפרסיוניזם בציור
3. ציור אימפרסיוניסטי - מספר ציורים לדוגמא
4. האם האימפרסיוניזם הנו חיסול הרומנטיקה? (אימפרסיוניזם במוסיקה)
5. צבעים וצלילים
6. דביוסי - צייר בתחפושת קומפוזיטור
7. הסגנון של דביוסי
8. על מוסיקה ונפש (על הקשר בין האומנויות לנפש)
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: התמונות עצמן אינן חלק מן העבודה.

מקורות:

גרסמאייר, ויקטור. אימפרסיוניזם הוצאת עם הספר, תל אביב 1956.
קלייב, בל. האימפרסיוניזם עורך, ד' חיים גימזו, רביבים, תל אביב.
פאהלן, קורט. תולדות המוסיקה בעולם, תרגם יצחק הירשברג, הוצאת ניב, תל אביב.
גרדנויץ, פ.ע. עולם הפסנתרן, תולדות כלי המנענעים ומדריך למאזין ולמנגן, הוצאת מסדה, תל אביב, תשי"ג.
עציון, יהודית. "דביוסי בעולם הליצנים" בתוך: מוסיקה, מגזין על צלילים ואנשים, מארס 387 גליון מס' 1.
סטור, אנתוני. מוסיקה ונפש עברית: אסתר פורת, הוצאת אחיאסף, תל אביב.
גומבריק, א.ה. קורות האמנות, תרגם חנוך קלעי, עם עובד, תל אביב, 1975
EINSTEIN, ALFRED. A musical Portrait, Oxford University Press
Henri Focillon, The Life and Forms of Art, trans. By Charles Beecher Hogan and George.
Ubler(New Haven, Conn.: Yale University Press, 1972), p.2. Henri, Focillon.
POWELL, E. WOOD J. LACLOTTE M. L'IMPRESSIONNISME ET LE PAYSAGE FRANCAIS EDITIONS DE LA R'EUNION DES MUS?ES NATIONAUT, PARIS, 1985
Read Herber, To Hell with Culture (New York: Schocken, Bosse, 1967), p. 228 Read Herber
STOFFT, P.W., A STRUCTURALIST APPROACH TO MUSIC AND PAITING EMPHAIZING SPACE , UMI, 1975, P. 49

תגים:

אמנות · פיסול · מונה · קלוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המוסיקה והאומנות האימפרסיוניסטית", סמינריון אודות "המוסיקה והאומנות האימפרסיוניסטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.