היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרויקט לתרביות תאים צמחיות.

עבודה מס' 069725

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הדרך היעילה והמהירה לגדל צמחי טבק, באמצעות ניסוי.

8,518 מילים ,5 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

הטבק צמח מודל בחקלאות במשך שנים. למרות העלייה בביקוש קיימת תחרות רבה בשווקי העולם המחייבת להרחיב את מגוון זני הטבק ולשפר את איכות הצמח. בכדי לעמוד בתחרות יש צורך במחקר מעמיק להבנת הפיזיולוגיה והגנטיקה של הטבק.

מטרת המחקר היתה לבדוק אם ההורמונים הצימחיים אכן משפיעים על כל חלקי הצמח או שיש מגבלות מסויימות לכל הורמון.
ההתמקדות הייתה יותר על החלק הפיזיולוגי של המחקר, רציתי לבדוק מה הדרך היעילה והמהירה לגדל צמחי טבק. מה תנאי השטח המתאימים? ומה ריכוז הורמוני הגדילה הכי מתאים לגידול צמחי הטבק?. המטרה היא לגדל צמח חזק, איכותי ובריא כדי שניתן יהיה להשתמש איתו לצורכי התעשייה ולקבל תפוקה יותר איכותית ובזמן קצר.
שתלנו את חלקי צמח הטבק השונים על מצע אגר מתאים והוספנו לכל מצע ריכוזים שונים מכל הורמון. נתנו לכל צמח זמן להתפתח בטמפ' חדר עם תנאי אור מתאימים. בדקנו איזו השפעה יש לכל הורמון על כל חלק של הצמח ואיזה הורמון משפיע יותר על התפתחות הצמח? כמו כן בדקנו גם איזה כיוון יותר בולט בהתפתחות השתלים, השורשים או הגבעולים והעלים.
ריבוי תרבית הרקמה מתחיל מקטע צמח - אקספלנט (EXPLANT) . ניתן לקחת לתרבית קטעי צמח שונים, בהתאם למטרות התרבית ולמין הצמח שאתות רוצים להרבות. קטעי צמחים כמו: ניצנים, קטעי עלים, קטעי גבעול, קודקודי צמיחה של שורשים או גבעולים. ניצני פריחה ועוד. הם מועברים למצע וממשיכים לגדול כאיברים , הם מתפתחים בתנאים מבוקרים לנצרים או לשורשים בגלל תכונות ההתחדשות של הצמח (רגנרציה). (*)

תוכן עניינים:
הצעת מחקר
תקציר
רשימת איורים
רשימת טבלאות
מבוא
הורמונים צמחיים
צמח הטבק
מהלך הניסוי
טבלאות מעקב: עלים
טבלאות מעקב: גבעולים
טבלאות מעקב: שורשים
דיון בתוצאות: עלים
דיון בתוצאות: גבעולים
דיון התוצאות: שורשים
טבלת סיכום אחוזי הצלחה
מסקנות
מקורות

קטע מהעבודה:

בחלק הראשון של העבודה העמדנו ניסוי לבדיקת השפעה של הורמונים צמחיים על גדילת תרביות רקמה מעלי טבק. בעבודה זו בדקנו פרוטוקול שנוסה בעבר, על מנת לוודא שניתן יהיה לבצע פרוטוקול זה במסגרת מעבדה בחקלאות להנדסאים. בניסוי נבדקו יחסי ריכוזים שונים בין ההורמון אוקסין וציטוקינין כמתואר בטבלה.... בפרק השיטות. זרענו באופן סטרילי 4 צלחות או מבחנות מכל מערכת ניסויית. אטמנו את הצלחות בעזרת ניר פריפילם למניעת זיהומים וגידלנו את הצלחות במשך 8 שבועות בארון מאוורר בטמפרטורת החדר. הארון הואר בעזרת מנורות ניאון. עקבנו אחר גידול התרביות כל שבוע. תוצאות המעקב מתוארות בטבלאות... ...6-18

תגים:

תרבית ריקמה · הורמון צמיחה · אוקסין · ציטוקנין · צמח טבק · ביוטכנולוגיה · צמחים מהונדסים · חקלאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרויקט לתרביות תאים צמחיות.", סמינריון אודות "פרויקט לתרביות תאים צמחיות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.