היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגותו של משה דיין

עבודה מס' 069699

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פעילותו של דיין לאור תיאוריות בנושא מנהיגות.

8,279 מילים ,22 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה בחרתי לנתח את פועלו של משה דיין לאור תיאוריות, כאשר שאלת המחקר היא מהו אופי המנהיגות של דיין לאורך השנים הרבות שבהן כיהן כאיש ציבור ואיש צבא וכיצד נבחנה מנהיגותו זו לאור מלחמת יום הכיפורים?
ההשערה המרכזית שלי, הנובעת מהחלוקה הקלאסיות של ובר לסוגי סמכות היא שמנהיגותו של דיין התבססה במידה רבה על דגם הסמכות הכריזמטית, במיוחד כפי שתיאר אותו פופר (2007), ושדגם זה הפך עוצמתי יותר בשל הימצאותו בתפקידי מפתח בצמתים קריטיים של ההיסטוריה הישראלית.
מבחינה מבנית, העבודה נפתחת בסקירה תיאורטית של נושא המנהיגות. בפרק השני אתאר את פועלו של דיין וחייו, ובחלק המרכזי אשלב בין פועלו ודמותו ההיסטורית לבין תפיסות המנהיגות שיוצגו כאן, תוך הרחבת התפיסה הכריזמטית, הנועזת, זו הבזה למוות, שהגדילה את הכריזמה של משה דיין לגבי אנשיו (פלק, 1985: 171).

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 הגדרת מנהיגות
2.2 סוגי מנהיגות
3. פעולתו וקורותיו של משה דיין
4. ניתוח ודיון
4.1 עוצמה ומנהיגות
4.2 כריזמטיות ומנהיגות
4.3 נסיבות וכישורים פוליטיים
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החוקר Fairholm (2001: 212) הגדיר את המושג "מנהיג" כמי שעומד בראש קבוצה, או לחליפין מתייחס למנהיג כאל שם תואר הניתן לאדם הנושא בתפקיד רם. עם זאת, לטענתו אין זהות מוחלטת בין התואר מנהל למנהיג. מנהל הוא בדרך כלל אדם שהגיע לתפקיד זה מתוקף סמכויות שהוענקו לו, אך הוא לא בהכרח מנהיגותי בתפקידו ובדמותו. לטענה זו ניתן למצוא תימוכין בספרות המקצועית בנושא (למשל מחקרם שלQuick, Nelson and בתוך 1998 Nirenberg,).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגותו של משה דיין", סמינריון אודות "מנהיגותו של משה דיין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.