היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרב שמשון רפאל הירש - תורתו והגותו

עבודה מס' 069522

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תורתו של רש"ר הירש.

2,589 מילים ,5 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו אסקור את תורתו והגותו של הרב שמשון ב"ר רפאל הירש (או בכינויו - רש"ר הירש). אבקש לעשות זאת על בסיס כתביו הראשונים וכן על בסיס כתבים של פרשנים שונים עליו. המקורות הראשונים עליהם תבוסס העבודה: "אגרות צפון" - תשעה עשר מכתבים אשר כתב הרש"ר הירש ובהם מציג הוא את דעותיו על היהדות, וכן ספרו "חורב" - ספר הלכות/מצוות.
העבודה תתמקד ביחסו של רש"ר הירש להיסטוריה ובתוכה למודרנה (רצף מול תמורה), לשפה, להלכה, לתפילה, לעם היהודי, למדינה יהודית.

תוכן:
מבוא
רקע
יחסו להיסטוריה
האמנציפציה
התורה וההלכה
השפה
העם היהודי
מדינה יהודית
לסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רש"ר הירש גדל למשפחה אשר שילבה את לימודי דת עם לימודים כלליים. לימודי ההשכלה באותה התקופה לא היו זרים למשפחתו ואף לו. מזכיר הוא את מקורותיו כבר מתחילת כתבו הראשון: "הרי יודע אתה, שכבר בימי נעורי הראשונים משכו עניינים אלה את לבי. חונכתי על ידי הורים נאורים שומרי דת"(1).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרב שמשון רפאל הירש - תורתו והגותו", סמינריון אודות "הרב שמשון רפאל הירש - תורתו והגותו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.