היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות העמימות הגרעינית של ישראל

עבודה מס' 069433

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התפתחות מדיניות העמימות הגרעינית של מדינת ישראל ובחינת האפקטיביות שלה לאור שינוי מאזן הכוחות במזרח התיכון.

7,753 מילים ,11 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מדיניות העמימות הגרעינית הננקטת על ידי ישראל מאז שהשיגה את יכולתה הגרעינית זכתה לתשבחות רבות מצד אסטרטגים ומעצבי מדיניות, בעיקר משום שהצליחה להשיג את מטרתה באופן אפקטיבי ובמשך תקופה ארוכה - אי התקפתה של ישראל על ידי קואליציה של מדינות ערביות ושינוי תפישתן באשר למטרתן להשמידה ולהעלימה מהזירה האזורית.
מעבר לכך, נקיטת סוג מדיניות מעין זה היווה יצירת תקדים אשר במרכזו מדינה, שהמערכת הבינלאומית מודעת למעמדה הגרעיני, ושביטחונה הלאומי מושתת ברמה הקיומית על הרתעה גרעינית אך בפועל ממאנת היא לספק למעמדה הגרעיני כל גושפנקא רשמית ברמה הפוליטית, התחיקתית או התקשורתית.
להיפך, מדינת ישראל יצרה חומת צנזורה מוצקה מסביבה באופן שמנע אפילו קצה קצהו של דיון פומבי ופתוח. החברה הישראלית מגבה התנהגות זאת בבנותה דפוסי טאבו ואישור המשקפים חרדה כמעט מיתית מסביב לנושא. הפצצה והדיון אודותיה נתפסו בישראל כטאבו שרק אזרחים בודדים העזו לערער עליו. ברמת השיח הלאומי נתפס הנושא הגרעיני כקודש הקודשים הלאומי.
וכך, מדיניות העמימות הגרעינית הפכה בישראל לאסטרטגיה לאומית. ההסכמה הלאומית על מדיניות העמימות הגרעינית חוצה כמעט את כל גבולות השיח הפוליטי.
אולם, שינוי מאזן הכוחות במזרח התיכון ומגמת החימוש הגרעיני המתהווה בו מעלה את מדיניות העמימות הגרעינית של ישראל לדיון, כאשר השאלה המרכזית היא האם אפקטיבי מבחינת ישראל לשמר את קווי מדיניות העמימות הגרעינית או להחליפם במדיניות גרעינית אחרת בהתאם לנסיבות האזוריות?

עבודה זו מבקשת לתת מענה לשאלה זו וזאת באמצעות בחינת הקונספט הכללי של הרתעה גרעינית, סקירת התפתחות מדיניותה של ישראל בתחום הגרעין לאורך השנים, ובחינת יעילותה והישגיה אל מול כישלונותיה וחסרונותיה.
לאחר מכן תוצג תמונת המצב האזורית הנוכחית - תוך התמקדות באיום האסטרטגי העיקרי המוצב כנגד ישראל - האיום האיראני. בהתאם לכך יוצגו חלופות שונות הנתונות בידי מעצבי המדיניות האסטרטגית הישראלית - כאופציות לשינוי מדיניות העמימות הגרעינית הנוכחית.
מן המסקנות אשר ייעלו מעבודה זו אנסה לגבש המלצה באשר לשאלת המחקר שהוצגה לעיל - האם על ישראל לשמר או לשנות את מדיניות העמימות הגרעינית לאור שינוי מאזן הכוחות במזרח התיכון.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - הרתעה גרעינית
פרק 2: שורשי ומאפייני מדיניות העמימות הגרעינית של מדינת ישראל
פרק 3: השפעת העמימות הגרעינית של ישראל על ההרתעה
פרק 4 - האיום האיראני בתפיסת הביטחון הישראלית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי (Schelling (1960 הרתעה עוסקת בהשפעה על בחירותיו של הצד השני וזאת על ידי השפעה על ציפיותיו - כיצד הצד השני יתנהג. הדבר כרוך בהצגת הוכחה שתגרום לצדהמורתע להאמין שהתנהגות הצד המרתיע תיקבע על ידי הצד המורתע.

תגים:

מדיניות הגרעין · עמימות גרעינית · הרתעה גרעינית · מאזן הכוחות · המזרח התיכון · האיום האיראני · שינוי מדיניות · שימור מדיניות · אטום · פצצה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות העמימות הגרעינית של ישראל", סמינריון אודות "מדיניות העמימות הגרעינית של ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.