היישום אינו מחובר לאינטרנט

"איש הקוביה"/ לוק ריינהרט

עבודה מס' 069317

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הספר מציג אלטרנטיבה לסדר הקיים או שמא מהווה חיזוק לערכים הקונבנציונאליים בחברה?

7,260 מילים ,22 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

האם אנו נולדים לתוך גורל או לתוך מקריות? האם האדם יכול לשלוט בגורלו או שמא הוא נכתב מראש ולא משנה מה יעשה, גורלו יהא אותו גורל? אם כך, האם האדם יכול לעשות כאוות נפשו, לנהוג כפי שרק נפשו חושקת וזאת מאחר ובכל מקרה הוא יסיים בדרך מסוימת אחת את חייו? אילו האדם יממש עצמו, זה יוביל אותו למפגש עם גורלו? לסיכום, האם האדם חי את הגורל שהוכתב לו מראש או שמא הוא היוצר את חייו במו ידיו?
בעבודתי אדון בשאלות המוזכרות לעיל, בנושא חיי המקרה. מהו מקומם של חיי המקרה בתרבות שלנו, התרבות המערבית. האם קיים הדבר שנקרא "חיי מקרה" או שמא האדם הוא שקובע כיצד לחיות את חייו? בספרו של לוק ריינהרט, "איש הקובייה", מאמין הגיבור, באופן אבסולוטי בחיי המקרה. בעבודתי אדון בספר "איש הקובייה", כיצד ספר זה מעוות את ערכי התרבות אשר על פיהם אנו חיים, אבחן האם נכון הדבר או שמא הספר, בסופו של דבר, תומך בערכי התרבות. אציג שתי תיאוריות המנוגדות זו לזו, כאשר האחת תומכת בחיי הגורל והשנייה תומכת בחיי בחירה חופשית ואבחן איזו מבין התיאוריות מייצגת את התרבות המערבית ואיזו מייצגת את ספרו של לוק ריינהרט, "איש הקובייה".
לאור האמור לעיל, שאלת המחקר שלי הינה האם ספרו של לוק ריינהרט, "איש הקובייה", מציג אלטרנטיבה לסדר הקיים או שמא מהווה חיזוק לערכים הקונבנציונאליים בחברה?
עבודתי תישען על שתי תיאוריות: התיאוריה הדטרמיניסטית והתיאוריה האקזיסטנציאליסטית.

לאחר הצגת ההגדרות השונות, התיאוריות השונות והערכים הבסיסיים בתרבות המערבית, ארצה להוציא מתוך ספרו של לוק ריינהרט, "איש הקובייה", סיטואציות אשר שוברות את הערכים המוזכרים לעיל ולנתחן. אציג את הניגודיות הקיימת בין ההתנהגות הרצויה, לפי ערכי התרבות לבין התנהגותו המצויה של ד"ר ריינהרט.

תוכן העניינים:
מבוא
הצגת הספר "איש הקובייה"
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
דיון
נושא הזהות
מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחילה, יש להתייחס לרעיון האמונה באל, אשר אותו התרבות המערבית איננה מקדמת. לפי התרבות המערבית, האדם צריך לקדם את עצמו, להאמין בעצמו ולהתפתח בעזרתו בלבד. לפי ספרו של לוק ריינהרט, "איש הקובייה", ניתן לומר בדיוק את ההיפך הגמור- ד"ר ריינהרט, גיבור הספר, מאמין בלב שלם באל שנקרה 'קובייה', הוא אף קורא לו 'אלקובים'.

תגים:

חתרנות · סדר קיים · גורל · מקריות · מוסיקת המקרה · תרבות · דטרמיניזם · אקזיסטנציאליזם · קיומית · וובר · זהות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""איש הקוביה"/ לוק ריינהרט", סמינריון אודות ""איש הקוביה"/ לוק ריינהרט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.