היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיתוס הצבר וילידיות עברית

עבודה מס' 069289

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסות למושגים: חילון, פלשטינוצנטריות ופטריוטיזם.

3,831 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העם היהודי במאה ה-19 קיבל על עצמו את ההכרה כי יש להגדיר לעצמו זהות חדשה ולהיות לאום מודרני, בהגדרה סביב ציר זהות משותף, לאומי. במחצית השנייה של המאה ה-19 מנסים למצוא פתרון למצוקה שלהם, כלא-רצויים ונרדפים. בין כמה פתרונות אפשריים, שניסו לתת מענה למשבר שחווה החברה היהודית בארצות מושבם, צומחת התנועה הציונית. הציונות נראתה תחילה כחלום הזוי שאין לו סיכוי, אולם הוא מוכיח את עצמו במהרה, כאשר מתחיל לצמוח גרעין ישובי קטן בארץ ישראל.
התפיסה הלאומית שונה מאוד מן התפיסה הדתית. היא תפיסה חילונית ששמה את האדם והאדמה במרכז, על פני הדת. הציונות היא מציעה הגדרה חדשה לעם היהודי לא על בסיס דתי, אלא על בסיס לאומי. המגמה העיקרית היא התחדשות, תחייה, חידוש פני העם והאדם. בכל משלבי החיים, העם יצטרך ליצור לעצמו תכנים חלופיים, תרבות המהווה ביטוי למהפכה הציונית.
הופעתו של לאום חדש, מותנית בהופעתו של אדם חדש, שיוצב בחוד החנית של המהפכה, יממש את החזון המהפכני ויהווה ביטוי לטרנספורמציה זהותית שמתחוללת בדמותנו. לפיכך, כוננה דמותו של הצבר, יליד הארץ, שהיה סמלו המרכזי של המודל התרבותי הציוני. כינון דור עברי חדש בארץ, חייב המרה של רכיבים תרבותיים ישנים, רכישת זהות חדשה, העתקה של ערכים וסמלים דתיים, לחילוניות, ללאומיות, למרחב. ילידי הארץ נתפסו כמייצגים באופיים, בסגנונם, בשפתם ובערכיהם- את הזהות הישראלית החדשה.
ברצוני להתייחס לכינון ילידיות עברית זו, בזיקה למשולש מושגים: חילון, פלסטינוצנטריות ופטריוטיזם, כחלק מעמודי התווך של כינון הילידיות העברית. העבודה נסמכת על הרצאות הקורס, קטעי תעודה, סרט תיעודי, מקורות ספרותיים ומאמרי עיון.

הערת מערכת: לא בכל העבודה צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

תפיסה חדשה של התרבות מתאפשרת בעקבות תהליך חדש שנרקם באירופה בשלהי המאה ה-19. היא לא יכלה לצמוח, אלא על תשתית המודרניזציה, החילון והלאומיות העברית, משמע הלאומיות הציונית. מסגרת ההקשר היא המסגרת שבתוכה צמחה תפיסה חדשה של התרבות; תפיסה של התרבות כרקמת חיים והיא מתאפשרת, בתוך המודרניזציה והשפעות הלכי הרוח האירופאים שחילחלו לתוך המרחב היהודי.

תגים:

לאומיות · ישראליות · ציונות · עבריות · הישוב העברי · קום המדינה · מיתוס הצבר · זהות · זהויות · יהודי ישראלי · בניית זהות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיתוס הצבר וילידיות עברית", סמינריון אודות "מיתוס הצבר וילידיות עברית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.