היישום אינו מחובר לאינטרנט

השבטיות בקטר

עבודה מס' 069282

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המדינה ובחינת השאלה האם הגורם השבטי של המדינה יכול להחזיק מעמד לאורך זמן.

2,587 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

קטר שוכנת באזור המפרץ הפרסי, בחצי האי הגובל בערב הסעודית מדרום וממערב, ובשכנות לאי בחריין. בירתה של קטר היא העיר דוחה, שמהווה גם את העיר הגדולה ביותר בממלכה. קטר הכריזה על עצמאותה מבריטניה בשלישי לספטמבר 1971. כיום חיים במדינה כ-848,000 נפש. בראש המדינה עומד כיום האמיר שייח' חמד בן חליפה אל ת'אני בן לשושלת אל ת'אני ששלטה בקטר מאז הקמתה ואף עוד קודם לכן.

מטרתה של עבודה זו להציג את קטר ואת האופי והערכים השבטיים המתקיימים בה. כמו כן תנסה העבודה לתת מענה לשאלה האם הגורם השבטי של המדינה יכול להחזיק מעמד לאורך תקופה ארוכה או שמא מדינה המושתתת על בריתות והסכמות שבטיות, ולא על דמוקרטיה או מבנה שלטוני מודרני אחר, דינה לקרוס במוקדם או במאוחר ועל חורבותיה תקום מדינה שתאמץ אופי ניהולי שונה.

בכדי להציג את הדברים ולענות על השאלה שהוצגה לעיל, תחולק העבודה למבנה הבא: הפרק הראשון יבחן מהי שבטיות ומהם ערכים שבטיים. הפרק השני יעסוק בסקירה היסטורית של המשטר השבטי בקטר מנדידתה של משפחת אל ת'אני ממרכז חצי האי ערב למקומה הנוכחי של הנסיכות. בפרק השלישי תעסוק העבודה בחברה הקטרית, מאפייניה הייחודיים אם ישנם, הרכבה האתני וכמובן סוגיית העובדים הזרים החיים במדינה והאם הם מהווים גורם המשפיע על היציבות והשבטיות.

תוכן עניינים:
מבוא
מהו שבט
היסטוריה ומבנה שלטון
החברה הקטרית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שבט הינו קבוצת אנשים השייכים כולם למשפחה אחת שחיה יחד במקום מסוים, בעלת מנהגים ומסורות משלה, ולעיתים קרובות גם תכונות משותפות. חברה שבטית הייתה בעבר נפוצה בכל רחבי העולם אולם במאות השנים האחרונות הצטמצמה וקיימת כיום במזרח התיכון והמפרץ. באזורים אלו קיומם של שבטים וחברות שבטיות מהווה לא רק צורת שלטון מקובלת אלא אף תרבות העומדת בפני עצמה.

תגים:

שבט שבטיות קטר · המפרץ הפרסי · מזרח תיכון · מדינות ערב · דמוקרטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השבטיות בקטר", סמינריון אודות "השבטיות בקטר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.