היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסדות החינוך בתקופה הממלוכית והמדרסה

עבודה מס' 069281

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת משמעותו של מוסד המדרסה (בית הספר) בקרב מאמיני האסלאם.

4,390 מילים ,13 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אסקור את תפקידה של המדרסה בתוך מערכת החינוך המוסלמית בתקופה הממלוכית. הפרק הראשון יעסוק בתיאור כללי של הממלוכים. הפרק השני יסקור את המונח מדרסה, חשיבותו, צמיחתו, ואופיו. הפרק השלישי של העבודה יעסוק במונח וקף, שפירושו הקדש, ובצורה זו של הקדשים הונחה התשתית הכלכלית והפיזית לצמיחתה של המדרסה. הפרק הרביעי, יעסוק באנשים שמאחורי המוסד, אנשי הדת שהנהיגו את המדרסה. ובפרק האחרון תעסוק העבודה באסכולות השונות בלימוד במדרסה.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע כללי, מעבדים למנהיגים
המדרסה ותפקידה
אנשי הדת וצוות הלימוד
אסכולות האסלאם והשתקפותם במדרסה
הוקף כמכשיר פיננסי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פירושה של המילה ממלוכ, הינה משהו שנרכש. הממלוכים החלו כנערים ממוצא תורכי, שישבו בערבות ארו-אסיה ובאזור הים הכספי. נערים אלו הובאו לארצות האסלאם, שהיו ארצות חזקות יותר כלכלית ופיזית. הבאתם של הנערים הללו החלה בצורת כפיה, אך לאחר זמן מה משנוכחו ההורים, כי בצורה זו יזכה ילדם לחינוך ראוי ולמעמד גבוה, היו מנדבים את ילדהים למטרה זו. לאחר הבאתם עברו הנערים חינוך מוסלמי קפדני, אימונים פיזיים שונים והכשרה צבאית רחבה. מטרת הכשרתם הייתה להכשירם להיות פרשים מובחרים בצבאו של השליט.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסדות החינוך בתקופה הממלוכית והמדרסה ", סמינריון אודות "מוסדות החינוך בתקופה הממלוכית והמדרסה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.