היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסם של המשטר הסעודי והממסד הדתי הוהאבי לשיעים בערב הסעודית

עבודה מס' 069280

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המשטר הסעודי והאבי ויחסו לעדה השיעית בערב הסעודית.

5,424 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

חיבור זה יסקור את אחת הקבוצות הקיצוניות והריאקציוניות ביותר מקרב אלו הקוראות לחזרה לימי הנביא, תנועת הוהאביה, ואת יחסה למיעוט השיעי החי בארצה, ערב הסעודית. בכדי לתת מענה לשאלה, מה היה יחסה של תנועת הוהאביה לאותו מיעוט, יעסוק הפרק הראשון של חיבור זה בהכרת התנועה הוהאבית, ומייסדיה מחמד אבן אל והאב, השקפת עולמו ואירועים משמעותיים במהלך חייו. בפרק השני יסקור החיבור את מצבם הכללי של השיעים בערב הסעודית, הגעתם למקום, התבססותם ואופיים כקהילה נפרדת בתוך המדינה הסעודית והאבית. בפרק השלישי יציג החיבור את אופי היחסים בין האסלאם הסוני רדיקאלי לבין השיעה. בפרק הרביעי, החמישי והשישי יעסוק חיבור זה ביחסו של הממסד הסעודי והאבי למיעוט השיעי, תוך חלוקה לשלש תקופות. המהפכה האסלאמית באיראן, שהתרחשה ב-1979 תהווה את נקודת הציון הראשונה בבחינת יחסי הוהאבים שיעים. לאחר מכן תסקור העבודה את מצב היחסים בשני העשורים האחרונים ולבסוף תציג העבודה את השפעת נפילתו של נשיא עיראק, צדאם חסין והתחזקות תנועת החזבאללה בלבנון, על מצב יחסי הוהאבים ושיעים בערב הסעודית.

תוכן עניינים:
מבוא
תנועת הוהאיבה
השיעים בערב הסעודית
בין האסלאם הסוני הרדיקאלי לשיעה
היחס לשיעים בתהליך בניית המדינה הסעודית
השפעת המהפכה באיראן על השיעים בערב הסעודית
המשטר הסעודי והשיעים בשני העשורים האחרונים
הפלת צדאם חסין והתחזקות החזבאללה על מצב השיעים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליך הקמתה של המדינה הסעודית בגלגולה הראשון היה קשור ישירות להופעת הוהאביה. שמה של התנועה נגזר משם מייסדה, העאלם מחמד אבן עבד אל והאב, שחי בין השנים 1703 -1792, בעיירה עיינה שבנג'ד. כבן למשפחת אנשי דת, שהיו אמונים על האסכולה החנבלית, הקיצונית מבין ארבעת אסכולות ההלכה המוסלמיות-סוניות, יצא אל והאב ללמוד במדרסות בדמשק, בחג'אז ובבצרה. עם סיום לימודיו בבצרה, בשנת 1739 והסמכתו לעלאם, ולאחר תקופת הוראה קצרה בדמשק וקאהיר, שב אל והאב למחוז הולדתו.

תגים:

מדינות ערב · איסלאם · אסלאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסם של המשטר הסעודי והממסד הדתי הוהאבי לשיעים בערב הסעודית ", סמינריון אודות "יחסם של המשטר הסעודי והממסד הדתי הוהאבי לשיעים בערב הסעודית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.