היישום אינו מחובר לאינטרנט

קברות צדיקים - הילולות ופניות אישיות

עבודה מס' 069193

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות שלוש תצפיות וארבעה ראיונות, ובהתבסס על שני מאמרים של יורם בילו ומאמר של אלכס וינגרוד.

5,751 מילים ,3 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מהם קברי צדיקים בעצם? למה הם חשובים? ולמה נוהרים אליהם כ"כ הרבה אנשים? מה מטרות העלייה אליהם? מהן ההילולות המפורסמות? ומדוע אנשים פונים דווקא לקברי צדיקים בעיתות מצוקה? שאלות אלו ועוד העסיקו אותנו רבות ועל כן בחרנו לבחון את הנושא.

בעבודה בחרנו לבדוק שני מאפיינים עיקריים הקשורים בקברי צדיקים: הראשון הוא תופעת ההילולות. מדוע מקיימים הילולות לצדיקים ומה גורם לנהירה המונית של אלפי אנשים לקברים דווקא בימי הילולה; והדבר השני הוא מה גורם לאנשים לפנות לקברי צדיקים בעיתות מצוקה וקושי כמו ריפוי חולים, זיווגים ועקרות.

בחרנו לבחון נושא זה משום שכיום ניתן לראות יותר ויותר אנשים שפוקדים את קברי הצדיקים מדי יום וכן יותר ויותר אתרים ההופכים להיות מוקד עלייה לרגל ובנוסף ניתן לראות שהתופעה אינה אופיינית רק לאוכלוסיה הדתית בארץ וכי כיום ישנה אוכלוסיה חילונית ואף צעירים רבים שהחלו לראות את החשיבות שבעלייה לקברים וכן פוקדים את הקברים גם במודעי ההילולות וגם בימים רגילים לצורך בקשת עזרה וסיוע.

כדי לקבל תשובות לשאלתנו הנוגעת בשני נושאים עיקריים: ההילולות ועלייה לשם קבלת סיוע בבעיות אישיות בחרנו בשתי דרכי מחקר שונים:
*תצפיות
*ראיונות אישיים

המקורות התיאורטיים:
1. אלכס וינגרוד, "הצדיקים צועדים קדימה" (תשנ"ח).ישראל: אנתרופולוגיה מקומית, צ'ריקובר
2. יורם בילו, "חלומות ומשאלות של קדוש"(1998). החוויה הבין תרבותית, שוקד דשן-דשן שלמה, י-ם
3. יורם בילו, "קדוש בצומתי משמעויות: על המיתיפקציה של הבאבא סאלי" (1997). מיתוס וזיכרון, תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה תיאורטית
החקר: השיטה, אוכלוסיית היעד וכלי המחקר
סיכום הממצאים
דיון ומסקנות
קישור למאמרים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: החומר הספרותי מתבסס על שלושה מאמרים, ובמהלך העבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

הקדושים היו רבנים כריזמטיים שהתבלטו בלמדנותם וביראת השמיים שלהם ואשר חסידיהם האמינו שנחנו בכוח רוחני מיוחד. כוח זה אשר איננו גווע אחרי שהאיש הקדוש נפטר יכול להיות מנוצל לתועלתם של חסידיו. הצדיקים הקבורים בארץ הם בעיקרם דמויות היסטוריות שחיו ופעלו בארץ ומקום קבורתם בארץ מובן ומתקבל.

תגים:

קברי צדיקים · השתטחות · הילולה · שמעון בר יוחאי · פולקלור · מסורת · מרוקו · ישועות · קדושים · קדושה · נסים · אמונה · באבא סאלי · מיסטיקה · יהודית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קברות צדיקים - הילולות ופניות אישיות", סמינריון אודות "קברות צדיקים - הילולות ופניות אישיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.