היישום אינו מחובר לאינטרנט

טענת האי שפיות

עבודה מס' 069117

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: טענת אי שפיות במקרה של עבירה שבוצעה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

5,135 מילים ,28 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

על מנת שלאדם תהיה אחריות פלילית החוק דורש קיום של מחשבה פלילית, כלומר, שהוא מתכוון לתוצאה הטבעית של מעשיו. כאשר נאשם סובל מהפרעת נפש או פיגור שכלי, עולה השאלה האם הבין את מעשיו והאם היה יכול להימנע מהם. כאשר התשובה לשאלות הללו היא שלילית, הנאשם לא יישא באחריות פלילית למעשיו.
הגנת "אי שפיות" במשפט הפלילי הינה אחת מדרכי ההגנה האפשריות לנאשם, בכך שיטען, כי אין להטיל עליו אשמה פלילית בגין הפרת החוק כיוון שהיה בלתי שפוי בעת שביצע את הפשע בו הוא מואשם. כאשר מתקבלת הגנת האי שפיות, עשוי הנאשם שלא לעמוד לדין או שלא להיענש, אלא להישלח לטיפול נפשי באשפוז (גז ורונן, 1990).

בעיה הקיימת במכלול זה היא נושא הסמים והשפעותיהם מערכת העצבים המרכזית של האדם.
מחקרים שונים בבריטניה ובארצות הברית הראו כי אלכוהול הינו גורם מעורב ב- 50%-60% מתיקי הרצח. כמו כן, המחקרים הצביעו על כך, כי לעיתים קרובות, גם התוקף וגם הקורבן היו תחת השפעת הסם.
במשפט הפלילי, קיימת השפעה רבה לדרך בה ניתנת הפרשנות למצבים של פשיעה תחת השפעת סמים והשפעה זו היא רבה על כל התחום השיפוטי.
בעבודה זו, אבדוק האם השפעות הסמים יכולות להיכלל בהגדרות הרפואיות והמשפטיות של טענת "אי שפיות" במשפט הפלילי.

תוכן העניינים:
מבוא
הגנת אי שפיות
סמים והשפעותיהם
השפעות הסמים על האלימות
הגנת השכרות
חובת ההוכחה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פס"ד מנדלברוט (1953) עסק בעובד מפעל שסבל מפרנויות וירה באחת הפועלות על רקע רומנטי. לאחר הירי החל להשתולל וירה גם במנהל העבודה במקום והרג אותו. במשפטו, טען למחלת נפש. במהלך המשפט אכן הוכח כי הנ"ל חולה פרנויה - מחלת נפש שיצרה אצלו דחפים שלא היה יכול לכבוש למרות שידע שמעשיו פסולים. למרות זאת, בשל ידיעתו כי מעשיו פסולים לא זכה בהגנת אי שפיות והורשע בהריגה.

תגים:

אלכוהול · סמים · משפט · שיכרות · שכרות · אחריות פלילית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טענת האי שפיות", סמינריון אודות "טענת האי שפיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.