היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיתוף קבצים ועמדות משתמשים בישראל

עבודה מס' 069034

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם עמדות הקשורות לתחושת המחויבות לחברה הישראלית ולתרבות הישראלית, גורמות להוריד פחות קבצי מוזיקה ישראלית לעומת לועזית.

6,041 מילים ,16 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אמצעי התקשורת להמונים הפכו למתווכי תרבות וניתן באמצעותם לרכוש מידע רב על המתרחש בכל התחומים ובכל מקום בעולם. כאשר המדיה קושרת אנשים זה לזה באמצעות מרחבים וירטואליים. השימוש במדיה עלול לפגוע בקבוצות בציבור וזוהי אחת הסכנות המוכרות והידועות כחסרון של אמצעי התקשורת.
לדוגמא, יש הטוענים שתוכנות לשיתופי קבצים המופצות ופעילות באינטרנט, פוגעות בחברות התקליטים, ביוצרים ובתרבות האומנות באופן כללי. העמדות והדעות חלוקות לגבי השימוש בתוכנות לשיתוף קבצים, חלק מהויכוח מקבל מקום במערכת המשפט ברחבי העולם. שיתופי קבצים היא טכנולוגיה המאפשרת למשתמש באמצעות מחשב המחובר לאינטרנט, להוריד קבצים מסוגים שונים ולשתף את האחרים בקבצים שלו.
המושג עמדה נוגע ליחסיו של האדם עם עולמו החברתי והחומרי ועם עצמו, ולנטייתו להעריך אנשים, חפצים או נושאים לחיוב ושלילה. העמדה היא מעין מורה דרך פנימי, שבאמצעותו מנסים הפסיכולוגיים החברתיים להסביר חלק ניכר מהתנהגותנו ובמיוחד ההתנהגות החברתית.
במחקר שבוצע בעבודה זו, נבדקה השאלה האם עמדות של משתמשי תוכנות לשיתוף קבצים משפיעות על דפוסי ההתנהגות שלהם, כלומר האם עמדות הקשורות לתחושת המחויבות שלהם לחברה הישראלית ולתרבות הישראלית, משפיעות על התנהגות המשתמשים וגורמות להם להוריד פחות קבצי מוזיקה ישראלית לעומת לועזית.
ההשערה הייתה שאכן תחושת הזהות המשותפת בין הישראליים השייכים לאותה קבוצה חברתית, משפיעה וגורמת להם להוריד פחות אומנות ישראלית. אוכלוסיית המחקר היא קבוצת סטודנטים מהמכללה למנהל שניתן להם שאלון למלא. מילאו את השאלון 30 סטודנטים מהחוג לתקשורת שלומדים בשנים א עד ג. השאלון חובר במיוחד לעבודה זו ויש בו שאלות לגבי דפוסי התנהגות באינטרנט ולגבי עמדות של גולשים.

במסגרת העבודה מוצג פרק של סקירת ספרות המתייחס לאמצעי התקשורת להמונים ובמיוחד לאינטרנט, מידע רלוונטי לגבי שיתופי קבצים ולגבי הויכוח והמחלוקות בין חברות התקליטים והאומנים לבין מפעילי התוכנות והמשתמשים, מוצגים נתוני מחקרים שבוצעו בעולם לגבי עמדות והתנהגות של משתמשים בתוכנות, בנוסף ישנו הסבר על הקשר בין עמדות והתנהגות ובין עמדות ומוסר באופן כללי וכן באופן ספציפי על הקשר שבין עמדות מוסר והתנהגות של גולשים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת הספרות
א. התפתחות האינטרנט
ב. שיתופי קבצים
ג. עמדות ומוסר
ד. עמדות מוסריות לגבי שיתוף קבצים
פרק 2: שיטת המחקר
2.1 ממצאים מהשאלונים
פרק 3: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח מספר 1 - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

על פי Lee נמצא שבשיא של חברת נפסטר היו לה מעל שבעים מיליון משתמשים ו- 1.57 מיליון משתמשים בו זמנית בכל רגע נתון. בקרב המשתמשים בוצע שאלון למען דירוג הדברים שחשובים למשתמש. נמצא בחמישה הראשונים שהופיעו: אין תשלום כניסה לתוכנה, מהירות התוכנה, יציבות התוכנה, אמינות, יכולת בחירה מגוונת למשתמש.

תגים:

מוסיקה · מוזיקה · חברה · תרבות · הורדות · אינטרנט · מחשבים · פיראטיות · נאפסטר · טכנולוגיה · עמדות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיתוף קבצים ועמדות משתמשים בישראל", סמינריון אודות "שיתוף קבצים ועמדות משתמשים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.