היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות הג'אז והגראנג' במרחב המודרני האורבני

עבודה מס' 069014

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שינויים בתרבות המוזיקה בשתי ערים בארצות הברית: ניו אולינס וסיאטל.

6,276 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העיר המודרנית, בייחוד העיר האמריקאית, אינה נראית במבט ראשון כתוצר של טבע וצמיחה ועל כן קשה להכיר בה כישות חיה. יחד עם זאת עובדה היא ששורשיה של העיר נעוצים במנהגים ובהרגלים של תושביה. משמעות הדבר היא שהעיר מאורגנת באופן ערכי ופיזי, ושני אלה משפיעים זה על זה, מעצבים ומשנים זה את זה. מבנה ומסורת אינם אלא פנים שונות של מכלול תרבותי אחד הקובע מה ייחודי ואופייני לחיי העיר (פארק, 1925/ 2004).
עבודה זו בחרה להתמקד במרחב האורבני ובתרבות שהתפתחה בקרבו. לכן נבחרו שני סגנונות מוזיקליים, הגראנג' שהתפתח בסוף המאה העשרים בסיאטל והג'אז שהתפתח בראשית המאה בניו אורלינס. כאשר עבודה זו שאפה לבחון האם התפתחות המרחב האורבני לאורך המאה העשרים השפיע על התפתחות תוצרי תרבות ובמיוחד תוצרים מוזיקליים, כמו גם לבחון האם התפתחות הסגנונות המוזיקליים האותנטיים השפיעו על התפתחות ועיצוב המרחב האורבני.
ההשערה של עבודה נוכחית זו, היא שאכן ישנו קשר סינכרוני המבטא את השפעת הערים על התפתחות סגנונות מוזיקליים ואת השפעת התרבות המוזיקלית על עיצוב המטרופולין המודרני.
לשם בחינת הטענה, בוצע מחקר תיאורטי אשר מתייחס להתפתחות ולסוציולוגיה של המרחב האורבני, התייחסות למאפיינים הקשורים לתהליך ההסתגלות של הפרט למטרופולין. כמו גם סקירה העוסקת בהשפעות העיר על עיצוב תרבות והשפעות התרבות על הסביבה החיצונית, תוך התמקדות בהצגת שני סגנונות מוזיקליים שונים אשר התפתחו בערים שונות בארצות הברית וביקורת מרקסיסטית על תוצרי תרבות של החברה הקפיטליסטית המודרנית.
במסגרת הדיון והמסקנות מוצג הקשר בין המידע הרב שהוצג בכדי להראות את אופן אישוש הטענה הנבחנת. המסקנה הסופית העולה מעבודה זו היא שיש קשר סינכרוני בין התפתחות המרחב האורבני להתפתחות סגנונות מוזיקליים ובעיקר ניכרת השפעת הקשיים שמעלה תהליך ההסתגלות לעיר המודרנית.
בסיאטל בשנות התשעים המוזיקה מבטאת את אורח חיי הנעורים בחברה סגורה אשר אינה פתוחה להשפעות המרחבים האחרים בארצות הברית ובניו אורלינס בוטא בראשית המאה הכאב והתסכול של האפרו אמריקאים. בשני הסגנונות אנו עדים לניסיון אלתור החיים ולהשבת השמחה על רחובות העיר.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 תיאור המרחב האורבני בראשית דרכו
1.2 השפעת המרחב האורבני על הפרט
1.3 מבנה העיר כמשפיע על התפתחות התרבות
1.4 סיאטל ומוזיקת הגראנג'
1.5 ניו אורלינס ומוזיקת הג'אז
1.6 ביקורת על התרבות בעידן המודרני במרחב האורבני
פרק 2 : דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התייחסויות מוקדמות לעיר המודרנית כנושא למחקר החלו להתפתח בעקבות המהפכה התעשייתית באנגליה של המאה התשע עשרה. כתגובה לצמיחה המהירה ולהתפשטות העוני במרכזים האורבניים של אנגליה, הציגו מספר הוגים את מה שהפך עם הזמן לסקירות קלאסיות על אודות העיר המודרנית. בסוף שנות השלושים ובראשית שנות הארבעים של המאה התשע עשרה החלו חוקרים שונים להציג תיאורים ודיווחים שנאספו מן המרכזים המטרופוליניים. בתהליך ההתבוננות בעיר ובזמן החקירה של המתרחש בה יצרו הוגי הדעות קשרים אינטימיים עם העיר, שנתפסה כמנוכרת וכמרוחקת. העיר נתפסה כמרחב שההיבטים האנושיים, החברתיים והטבעיים בו נדמו כקשורים או כקרובים זה לזה באופן מקרי. בכתבים מאותה תקופה ניתן לראות תיאורים של העיר כמקום דוחה וצפוף שבו אנשים חולפים איש על פני רעהו כאילו אין להם שום דבר משותף (מנדה לוי, 2004).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות הג'אז והגראנג' במרחב המודרני האורבני", סמינריון אודות "תרבות הג'אז והגראנג' במרחב המודרני האורבני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.