היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין הסרט "אחי איפה אתה" למוסיקת הבלוז

עבודה מס' 068975

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם יש מבנה עומק משותף בין מוסיקת הבלוז והסרט.

9,274 מילים ,18 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

במהלך העבודה ארצה לבחון את הקשר שבין הסרט אחי איפה אתה? (ג'ואל כהן, 2000) לבין מוסיקת הבלוז. האם יש נושא מסוים ומהותי שחוזר בין מוסיקת הבלוז שנוצרה בסוף המאה ה- 17 בארה"ב (בסוף תקופת העבדות) ושיא הפופולאריות שלה שהייתה בתחילת המאה ה- 20, לבין הסרט של האחים כהן.
הסרט מלווה לאורך כל אורכו במוסיקת בלוגראס, קאנטרי ופולק שכולם זרמים שנוצרו מתוך הבלוז (גם הבלוז באופן ספציפי מופיע בסרט). בסרט יש קשר הדוק ואף כמעט מיסטי לפס הקול שלו שמגיע מהבלוז- מוסיקת השחורים, גם בעלילה יש התייחסות להיסטוריה של האפרו אמריקאיים בארה"ב, לדוגמא, שלושת האסירים פוגשים בטומי ג'ונסון (במציאות היה קיים אומן בלוז בשם זה) אשר נחטף בשלב מסוים על ידי הקן קלוקס קלאן, אך יוליסס וחבריו מצילים אותו מהלינץ'.

כדי לבדוק את הקשר בין שני סוגי המדיה (מוסיקת הבלוז מצד אחד וסרט המסע מצד שני) אשתמש בתיאוריה של קלוד לוי שטראוס, ((Claude Lévi-Strauss שעוסקת במציאת מבנה השטח ומבנה העומק במיתוסים. על פי לוי שטראוס בתרבות ובשפה יש ציר פרדיגמאטי וסינטגמטי, כאשר אירועים, ואלמנטים שהחברה מעניקה להם משמעות נוצרים על ידי ניגודים בינאריים.
שאלת המחקר שלי היא, האם יש מבנה עומק משותף בין מוסיקת הבלוז (וסגנונות המוסיקה שנגזרות ממנה- בלוגראס, קאנטרי ופולק) לבין סרט המסע אחי איפה אתה, האם יש מהות מסוימת, עמוקה ומשותפת לשני סוגי המדיה האלו, והאם יש קשר בין בלוז לסרטי מסע באופן כללי.
השערת המחקר שלי היא שקיים קשר עמוק בין הבלוז לבין הסרט אחי איפה אתה, ושיש קשר בין מוסיקת הבלוז לסרטי המסע, דבר זה יהיה ניתן לגלות במבנה העומק של הבלוז וסרטי המסע {אחי איפה אתה, והסרט המשני- האחים בלוז (ג'ון לנדיס, 1980), כדוגמא בולטת מתוך מגוון רחב של סרטי מסע}. לעניות דעתי מה שמחבר בין הבלוז לסרט אחי איפה אתה? ולסרטי מסע ככלל, זה ששניהם עוסקים בסוגיות עמוקות שקשורות לתרבות ולאדם כפרט. גם הבלוז וגם הסרט מתייחסים למסע ולדרך, לחופש ולבית, לאפשרויות גדולות לעומת החזרה הביתה, דברים אלו אנסה להוכיח באמצעות חשיפת מבנה העומק והשטח של מוסיקת הבלוז והסרטים אחי איפה אתה? ו האחים בלוז.

תוכן העניינים:
1. מבוא- הצגת הנושא, הסרטים, שאלת המחקר והשערת המחקר

2. הצגת מושגים בסיסים בתיאוריה של קלוד לוי שטראוס, סטרוקטורליזם.
2.1 מבוא ורקע לתיאוריה
2.2 עיקרי התיאוריה
2.3 סטרוקטורליזם בקולנוע

3. מוסיקת הבלוז
3.1 מקורות מוסיקת הבלוז
3.2 תכני הבלוז
3.3 מבנה הבלוז מבחינה מוסיקלית

4. סרטי מסע
4.1 הצגת מוטיבים ומושגים בסיסים בסרטי מסע אמריקאיים
4.2 האחים כהן והסרט אחי איפה אתה

5. מציאת מבנה עומק משותף בין הסרט אחי איפה אתה למוסיקת הבלוז
5.1 רקע
5.2 מציאת מבנה שטח ועומק במוסיקת הבלוז
5.3 מציאת מבנה שטח ועומק בסרט אחי איפה אתה?

6. הסרט האחים בלוז.
6.1 הסרט האחים בלוז- רקע
6.2 מבנה עומק ושטח של הסרט האחים בלוז

7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה
9. פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

"סטרוקטורה היא מערכת של טראנספורמאציות המאופיינת על ידי חוקיה של אותה מערכת, ושנשמרת או אף מועשרת על ידי ההפעלה של הטראנספורמאציות שלה" (פיאז'ה, עמוד 10)
כלומר מבנה שיש לו חוקיות מסוימת. חקר הסטרוקטורה, נקרא סטרוקטורליזם, המונח נתייחס לחקר מבנה מסוים והטרנספורמציות שיכולות לקרות בתוכו. הסטרוקטורליזם היא שיטת מחקר שנועדה לחקור מבנים.

תגים:

מבנה עומק · קלוד לוי שטראוס · מוסיקה · מוזיקה · פסקול · קולנוע · האחים כהן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין הסרט "אחי איפה אתה" למוסיקת הבלוז", סמינריון אודות "הקשר בין הסרט "אחי איפה אתה" למוסיקת הבלוז" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.