היישום אינו מחובר לאינטרנט

בין Locke, Turkle ו- Second Life

עבודה מס' 068933

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשאלות בנושא זהות וירטואלית.

4,881 מילים ,4 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

נסיון לדון בנושא הזהות האישית, דרך בחינה של הגדרת הזהות הראשונה שפורסמה בעידן הפילוסופיה המודרנית, על ידי Locke John [פרק א], ולאחר מכן דרך בחינה של רעיונות שונים שהועלו על ידי Sherry Turkle, השותפה לדעתי בנושא החידוש שיש בעולמות הוירטואליים להגדרת הזהות האישית [פרק ב].
לרעיונות של Turkle אוסיף דוגמאות מספרה, וכן דוגמאות נוספות וביקורת מהתנסות שלי בעולם וירטואלי [פרק ג].

למרות ש-Locke היה הראשון לדון בנושא הזהות האישית בתקופת הפילוסופיה המודרנית, לאחר שהוא העלה את השאלה באו רבים והראו שהטיפול של Locke בנושא מוטעה. הראשון לעשות זאת (פחות מ- 50 שנה לאחר מכן) היה Hume (Hume , , Treatise oh Human Nature 259). עם זאת, בעבודה זו אני מוצא לנכון לבחון את דבריו של Locke, שמקבלים משמעות מיוחדת כשאני (דרך רעיונותיה של Turkle) בא לדון בזהות אישית במסגרת בה אין לגוף משקל כלשהו (כפי שטען Locke) - העולם הוירטואלי.

העולם הוירטואלי מאפשר לנו, בפעם הראשונה, לבוא ולבחון את נושא הזהות האישית במעין 'מעבדה' וירטואלית בה ניתן לשחק עם זהויות 'ממשיות' ללא קשר ישיר לגוף הגשמי, בעוד Locke היה חייב להסתפק בבחינת שאלות אלו במסגרת ניסויים מחשבתיים בלבד.
אותה 'מעבדה' וירטואלית היא כלי חזק מאוד, משום שהיא לא רק מאפשרת לנו לבנות מסגרת בה הגוף הוא אינו חלק במשוואה, אלא גם לתת לזהות שלנו את היכולת להתקשר מול מספר רב (מאוד) של זהויות מקבילות השייכות למספר אנשים רב, שגם הם מביאים זהויות אלו ללא כל קשר ישיר לגוף גשמי כלשהו.
האם אותה מעבדה, אותו עולם וירטואלי, יכול להוביל לתובנות/שאלות חדשות בנושא הזהות האישית?

קטע מהעבודה:

בספרו An Essay Concerning Human Understanding מביא John Locke בפעם הראשונה בזמן הפילוסופיה המודרנית, ניתוח סיסטמתי (ומהפכני) לזהות האישית (Personal Identity).
Locke, בבואו לדון בנושא הזהות הכללית, מתחיל בהבחנה הבסיסית של זהות, והיא, שלא ניתן שהתקיימו שני דברים, שהם בעצם אותו הדבר, באותו מקום ובאותו זמן, ומכאן הוא קובע את עקרון הזהות:

תגים:

PERSON

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בין Locke, Turkle ו- Second Life", סמינריון אודות "בין Locke, Turkle ו- Second Life" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.