היישום אינו מחובר לאינטרנט

חזבאללה 1982-1989

עבודה מס' 068926

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הרקע והמניעים להקמתו, דרכי התבססותו של הארגון בלבנון וההשפעה האיראנית.

4,057 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עוד מראשיתה ובתהליך צמיחתה כיחידה גיאוגרפית נפרדת, היוותה לבנון זירת התגוששות בין כוחות זרים, שזיהו את סבך העדות הלבנוני, ובחרו לנצלו לצרכיהם. העדות השונות שהתבססו בלבנון השקיעו את מירב מרצן בכדי לחקוק בצורה נחרצת את צביון המדינה כפי שהם ראו לנכון, על פי דתם ואמונתם. השחקנים, בדמות האימפריה העות'מאנית ומדינות צרפת ובריטניה השקיעו משאבים כבירים במטרה להנחיל את מורשתן בלבנון תוך כיבושים נרחבים, שנעשו בניסיון ליצור שלטון שיחזיק מעמד לאורך זמן.
הרצון להתנתק מעול מרותם של כובשים אלו נבע בין היתר מהמצוקה ששרו בה נתיני האזור ותחושת ההחמצה שבערה בקרב העדות בלבנון בנוגע לחוסר המימוש העצמי והעדתי. העדה השיעית על אף שלא הייתה הגדולה שבעדות, החלה לדאוג לעשות צעדים קטנים, אך בטוחים, לחיזוק כוחה. צעדים אלו באו לידי ביטוי בנקיטת פעולות בתחומים רבים ובין היתר בהיבט הצבאי, דהינו עלייתו של ארגון החזבאללה בשנת 1982. עליה זו מבטאת יותר מכל את הרצון של העדה השיעית בלבנון לצמוח ולהוות גורם משמעותי ומשפיע בלבנון ובסביבתה.
ארגון החזבאללה הוקם כאמור בשנת 1982, סמוך לפרוץ מלחמת לבנון הראשונה, שלום הגליל. שמו של הארגון נלקח מספר הקראן "הם מחנה אלוהים והם הגוברים". בתי המדרש של נג'ף שבעיראק וקם שבאיראן היוו אבן שואבת למלומדים רבים בעולם המוסלמי השיעי. אותם מלומדים הם אלו שהחלו לבטא את רצונה של העדה השיעית בלבנון, לצמוח ולקבל את המגיע להם על פי ראיתם והיוו את הגרעין שהקים את ארגון החזבאללה.
עבודה זו תבחן מה היו הרקע והמניעים להקמתו של הארגון השיעי, החזבאללה. כמו כן תבחן העבודה את דרכי התבססותו של הארגון בלבנון והאם הפריצה והתבססות הארגון נבעו מהשפעתה של הרפובליקה האסלאמית באיראן או שמא צמח הארגון תחת השפעות שונות ומגוונות?

תוכן עניינים:
מבוא
פסיפס העדות בלבנון
הקמתו דרכי התבססותו ופעיליו הבולטים
ה"אני מאמין" של הארגון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מלחמת האזרחים בלבנון חייבה את כל הפלגים והעדות השונות לפעול בכדי לשמר את כוחם ולנסות להגבירו על ידי לחימה או כל פעולה אחרת. העדה השיעית העלתה קרנה בעשור, שקדם להקמת הארגונים, שייצגו אותה קרי: אמל וחזבאללה. זאת בזכות הדבקות בחיזוק הסממנים העדתיים ובהתמדה בדרך, שאותה התווה אל צדר, מנהיגם הרוחני והנערץ. הקמת ארגון החזבאללה בשנת 1982, היוותה פריצת דרך לכינון הנהגה שיעית דתית המושתתת על העקרונות השיעים של האסלאם. נקודת מוצאו וצמיחתו של הארגון נעוצה ברצון שהדהד בקרב צעירים בתנועת אמל החילונית, לצאת נגד צביון זה.(9) (10)

תגים:

טרור איסלמי · מלחמת לבנון · אסלאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חזבאללה 1982-1989", סמינריון אודות "חזבאללה 1982-1989" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.