היישום אינו מחובר לאינטרנט

המחול ככלי טיפולי

עבודה מס' 068906

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית על סוגי ריקוד ועל המחול ככלי טיפולי.

2,570 מילים ,4 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות הולך ומתרחב תחום אמנות המחול, על כל היבטיו וסגנונותיו כאשר עולם זה טומן בחובו עולם שלם של רגש, אומנות ותנועה. בעברית של ימינו משתמשים במושג מחול בכדי לתאר כל סוג ריקוד המיועד להתבצע בפני קהל ונתפס כאומנות, בניגוד לצורות ריקוד המבוצעות למטרות אחרות. מקורו של הריקוד הוא בשחר האנושות, בעוד שהיווה כחלק מרכזי של הפולחן האלילי, אולם, במשך ההיסטוריה תפס המחול מקום מרכזי בחיי האנושות ולו אספקטים שונים ומעניינים כגון: ריקוד המשמש לחיזור, ריקודי עמים- פולקלור, ריקודים אשר שימשו לאומנות לחימה ועוד. אחד האספקטים המרתקים שהתפתחו בשנים האחרונות הוא השימוש במחול ובתנועה ככלי לטפל בבעיות שונות וביניהן הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים. התפיסה עליה מבוססת תורת הטיפול היא כי קיימת השפעה הדדית בין הגוף לנפש. הנחות היסוד בתחום טיפולי זה הן כי הגוף והנפש הם יחידה פסיכו פיזית אחת, דהיינו קיים קשר הדדי בין הגוף והנפש, בין תנועות הגוף לבין הרגשות. מצבים נפשיים שונים והפרעות קשב ותיפקוד שונות משפיעים על מיצב הגוף כמו על תיפקודו הפיסיולוגי ובעיקר על עולמו הפנימי של הילד. התכנים הרגשיים הבאים לידי מימוש באמצעות הגוף ותנועתו משרתים באופן הדדי את המערכת התנועתית והטיפול ב-תנועה מתייחס לגופו, תנועתו ונפשו של הילד. הטיפול מאפשר בדיקה ואבחון של תהליכים אישיים ובין אישיים, ושל הקשר ביניהם לבין הגוף והתנועה. הוא מעלה את המודעות לגוף, מפתח את ההתייחסות ליכולות התנועתיות, ומשחרר חסימות נפשיות המתבטאות בגוף ובדימוי הגוף.

העבודה תעסוק בהגדרות השונות ופרישת המונחים השונים בתחום.
הפרק הראשון יביא להגדרה את המונח, יפרט את סגנונות הריקוד השונים ויציג את מאפייניו.
הפרק השני יציג את המחול ככלי טיפולי בילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז.

קטע מהעבודה:

למחול היבטים שונים אשר נותנים דגש על מספר תחומים: ההיבט הראשון הוא ההיבט האסתטי אמנותי המתייחס לכל הקשור לצורת הריקוד ואופן הביצוע. ההיבט השני הוא ההיבט החינוכי בו עושים שימוש במחול כאמצעי חינוכי המחנך למשמעת, צייתנות וסבלנות. ההיבט השלישי הוא ההיבט האתנוגראפי- אנתרופולוגי בו מתייחסים להבנת השונות שבגוף ולהבנת השונות שבין העמים והשבטים השונים בריקוד וההיבט הרביעי ההיבט הדתי בו ניתן הדגש על הלהט שבריקוד, העוצמה וההתעלות שבלעדיהם היה המחול נתפס כתנועה ולא כריקוד.

תגים:

מחול · בלט · ריקוד · גוף נפש · ADHD · טיפול באמנות · הפרעות למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המחול ככלי טיפולי", סמינריון אודות "המחול ככלי טיפולי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.