היישום אינו מחובר לאינטרנט

שמשון הגיבור

עבודה מס' 068857

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קווים לדמותו והשוואתו להרקולס.

16,982 מילים ,19 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנה לאתר את אותם מוטיבים מיתולוגיים בסיפורי שמשון, אשר בכוחם כאמור לשפוך אור על הכוונות המסתתרות בסיפורים אלו. רבים עמדו על הדמיון הרב בין סיפורי שמשון לבין המיתוסים של העמים השכנים; סיפורים אלה הושוו עם הסיפורים על גלגמש, על אל האוגריתי, על הרקולס ועוד. כבר אוסביוס, הצביע על הדמיון המפליא בין דמות שמשון לבין זו של הרקולס במיוחד ושל גיבורי השמש במיתולוגיות.
קביעתם של חוקרי המקרא כי סיפור שמשון אינו אלא נטע זר בספרות המקראית, מחזקת את הצורך לבדוק את המקבילות בין סיפור זה לסיפורי המיתולוגיה היוונית ובהם הסיפורים על הדנאוי וגיבורם הרקולס.
המכלול המיתולוגי בסיפור שמשון מורכב משתי מחרוזות. לכול מוטיב בכול מחרוזת יש מקביל במקרא, מחד גיסא, ובמיתולוגיה היוונית מאידך.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מטרת העבודה
2.1 שמשון - קווים לדמותו
3. סיפורי שמשון - רקע כרונולוגי ודמוגרפיה
3.1 רקע תקופתי ודמוגראפי
3.1.1 הפלשתים וגויי הים ומוצאם
3.1.2 מאפייני תרבות ושפה
4. אפיונם המחזורי ומגמתיותם של סיפורי שמשון
4.1 לידת שמשון
4.2 נישואי שמשון ותוצאותיהם
4.3 אחריתו של שמשון
5. מקבילות מיתולוגיות לסיפורי שמשון
5.1 מוצא שמשון וקורותיו
5.2 שמשון והרקולס
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ספר שופטים מתאר תקופת מעבר, שלב ביניים בין הכניסה לארץ להקמת מלוכה בישראל. באותה עת עם ישראל בא במגע עם עמים אחרים, ואתם עליו להתמודד. כול התמודדות כזאת מסייעת לו להוציא אל הפועל כוחות נפש הדרושים לו בדרך לבניין ממלכה. גם עבור העמים הזרים המפגש עם ישראל עשוי להיות חשוב, כול עם לפי תכונתו(28).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שמשון הגיבור", סמינריון אודות "שמשון הגיבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.