היישום אינו מחובר לאינטרנט

לואיס פרחאן - מנהיגות פוליטית בארצות הברית ‏

עבודה מס' 068837

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של האיש ודרכו.

3,943 מילים ,18 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודתי זו תתמקד בלואיס פרחאן (Louis Farrakhan), מנהיג אמריקאי שלא נמנה על אחד מאבות האומה ואינו נשיא לשעבר, אלא מנהיג המונים שנוי במחלוקת שסקרן אותי מאז שמעתי על 'צעדת המליון' אותה הוביל בשנת 1995. פרחאן הינו מנהיג מובהק של ציבור אמריקאי גדול, מוסלמים ואפרו-אמריקאים בעיקר, הסוחף בדרשותיו אלפים, ידוע בדעותיו האנטישמיות והגזעניות, דוחק את גבולות התיקון הראשון (חופש הביטוי) בחוקה האמריקאית, אך ללא ספק - מוביל חברתי שתנועתו 'אומת האיסלאם' הביאה וממשיכה להביא לשינוי חברתי ולטיפוח קהילות מתקשות.
פרחאן הינו מנהיג מסקרן, שלמרות בריאותו הרופפת, גילו הלא צעיר (77) והצהרה מלפני 3 שנים כי סיים את תפקידו והוא מעביר את שרביט הנהגת 'אומת האיסלאם' הלאה, עדיין מהווה שופר לדור שלם של שחורים בארה"ב, ומהווה לדעתי תמונת מראה לסכנה שנמצאת מתחת לפני השטח באומה הנאורה בתבל, סכנה הטמונה בגזענות ושטיפת מוח מתמדת שנעשית בצורה מאורגנת וממוסדת בידי ארגונים חברתיים לגיטימיים. עבודה זו תסקור בקליפת אגוז את הסיבות שהביאו את לואיס פרחאן לקדמת הבמה כמנהיג פוליטי בארה"ב, הפיכתו למנהיג, הסיבות לפופולאריות שלו ורעיונותיו המרכזיים, ובנוסף - וזהו העניין האישי שלי בו - כיצד למרות דעותיו הגזעניות והטפתו לבדלנות, הפך אדם שחור ומוסלמי לשופרו של דור שלם.

המקור הביבליוגרפי העיקרי בעבודה זו, הוא המאמר - רוברט א. רוקאווי, לואיס פרחאן, אומת האסלאם והיהודים, ירושלים: הוועד היהודי האמריקני, משרד ישראל והמזרח התיכון, 1996.

תוכן עניינים:
‏(‏i‏)‏ מבוא
‏(‏ii‏)‏ אנטישמיות בקרב הציבור השחור בארה"ב
‏1) ההיבט הדתי
‏2) היבט כלכלי
‏4) ההיבט החברתי
‏5) היבט הדיור
‏6) ההיבט הדמוגראפי
‏7) ההיבט הפוליטי
‏(‏iii‏)‏ הקמתה של 'אומת האיסלאם'‏
‏(‏iv‏)‏ עלייתו של לואיס פרחאן
1) הרעיונות המרכזיים והאידיאולוגיה בבסיס מנהיגותו
‏(‏v‏)‏ מנהיגותו של פרחאן - הדרך להכרה בינלאומית‏
1) ואקום מנהיגותי
2) הכשרון הרטורי
3) גיבוי מבית
‏(‏vi‏)‏ סיכום

קטע מהעבודה:

הציבור השחור בארה"ב, כמו ציבורים רבים אחרים, נגוע באנטישמיות. לא כולו, לאו דווקא רובו, ‏אולם האנטישמיות קיימת. סקרים תקופתיים שנערכו בקרב הציבור השחור בארה"ב בין 1960-1990‏ ‏ ‏הראו כי הציבור השחור נוטה להיות אנטישמי יותר מאשר הציבור הלבן בארה"ב
ולמרות זאת, הסיכוי ששחורים צעירים ומשכילים יהיו אנטישמיים - גבוה פי שניים מהסיכוי ‏שעמיתיהם הלבנים יהיו אנטישמיים. האנטישמיות לא הגיעה יש מאין, ליהודים ולשחורים בארה"ב ‏יש מספר נקודות משותפות באתוס המכונן שלהם כמיעוט ויש כמה סיבות שהביאו לצמיחתה של ‏אותה אנטישמיות:‏

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לואיס פרחאן - מנהיגות פוליטית בארצות הברית ‏", סמינריון אודות "לואיס פרחאן - מנהיגות פוליטית בארצות הברית ‏" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.