היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות החוץ של ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא קלינטון

עבודה מס' 068815

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הדוקטרינות השונות שעיצבו את מדיניות החוץ של הנשיא קלינטון.

7,109 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עם תום המלחמה הקרה ארה"ב בעצם נהנית מחופש פעולה מוחלט בזירה הבינלאומית, האויב הגדול שלה פורק מנשקו ולא נראה היה כי עתיד לקום לו מחליף. לארה"ב לא נותר כמעט מה להרוויח במישור הבינלאומי אך היה לה הרבה מה להפסיד. חובת ההוכחה הייתה מוטלת על כתפיה והיא נדרשה לבסס את כוחה ולשמור על עליונותה אל מול המדינות האירופאיות שנשפו בעורפה, על אף שבאותן שנים הן לא פעלו במלוא עוצמתן.
בתחילה, לאור הקמפיין המוצלח היה נדמה כי קלינטון יקדיש את כהונתו לטיפול בענייניה הפנימיים של ארה"ב, בדומה למה שביקש לעשות הנשיא ווילסון שהכריז עם הכתרתו לנשיאות בשנת 1913 ש-It would be an irony of fate if my administration had to deal chiefly with foreign affairs" אולם, הגורל צחק בפניו של קלינטון כי ברבות הימים הוא הפך לאחד הנשיאים היותר דומיננטים בזירה הבינלאומית.
הרבה מאוד מהרעיונות בהם דבק קלינטון בתחילת כהונתו הוכחו כבלתי אפקטיבים וקצרי מועד (כמו ה-Assertive Multilateralism), קלינטון ביקש לאמץ את גישת ה- "לסה פר" בכל הנוגע למדיניות חוץ, אנשי הממשל הבכירים העידו כי בתחילה לא היה קל להושיב את הנשיא לדיון בענייני חוץ , הוא פשוט ביקש שלא לטמון את ידו בצלחת זו בהתעלם בעצם מכורח המציאות. בשנות כהונתו הראשונה של קלינטון לא גובשה מדיניות חוץ ברורה וקוהרנטית, הממשל לא רתם למרכבתו את המושכות וויתר על האפשרות לנווט ולהוביל ((David,2004.

עבודה זו עוסקת הניתוח מדיניות החוץ של ביל קלינטון ומתייחסת לשאלה: "מהו מיקומה ותפקידה של ארה"ב בעידן שלאחר המלחמה הקרה?".

תוכן עניינים:
סקירה ביוגרפית (ויקיפדיה)
ניתוח הסביבה הפוליטית הדומסטית והבינלאומית ערב עלייתו של קלינטון לשלטון
- המרחב הבינלאומי
- המרחב הפנימי
- קמפיין הבחירות של קלינטון
- הקבינט של קלינטון
מיקומה ותפקידה של ארה"ב בעידן שלאחר המלחמה הקרה
- המבצע הצבאי בסומליה Operation Restore Hope))
- מסמך מכונן פנימי- PDD 25
- The War Power
- האינטרס הלאומי האמריקאי עפ"י קלינטון
- המבצע בהאיטי והפעולות הצבאיות בבוסניה
- סגנונו ואופיו של קלינטון
- דיון בשאלה "מהו מיקומה ותפקידה של ארה"ב בעידן שלאחר המלחמה הקרה"?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשלב זה אבקש לנתח ביתר הרחבה את התנהלותו של קלינטון במישור הבינלאומי דווקא מנקודת מבט צבאית שכן נשיא ארה"ב, כידוע מכהן גם כמפקד הראשי של הכוחות המזוינים והוא זה שמחליט היכן יש לפעול למען השלום ומתי הניסיונות להשגתו יקרים מידי מזו של המלחמה.
The War Power
חוקת ארה"ב לא הייתה יכולה להיות ברורה יותר בשאלות של שלום ומלחמה והיא הפקידה בידיו של הקונגרס את הסמכות הבלעדית לדון ולהכריע בעניין זה.
במהלך כהונתו של קלינטון, עם זאת, נדמה היה כי הוא מנסה בעקיפין "לקרוא תגר" על סעיף זה בחוקה שהפך לסוג של מוסכמה חברתית בארה"ב וליטול לידיו את הסמכות והאחראיות להכריז על פתיחתם של מבצעים צבאיים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות החוץ של ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא קלינטון ", סמינריון אודות "מדיניות החוץ של ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא קלינטון " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.