היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק זכויות החולה בעולם

עבודה מס' 068668

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע להתפתחות הנושא, חוקים וכתבי זכויות בעולם, השוואה למצב בישראל, היתרונות והחסרונות, וחשיבות ההגנה על החולה והסדרת זכויותיו.

5,888 מילים ,23 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

זכויות החולה נגזרות מזכויות האדם. תנועת זכויות האדם בעולם החלה לצבור חשיבות משנת 1945, כאשר המדינות החברות באומות המאוחדות הצהירו על הכרתם ואמונתם בזכויות האדם הבסיסיות בכתב זכויות האומות המאוחדות ובעקבות זה, ב- 10 לדצמבר 1948 אומצה הצהרה עולמית של זכויות האדם.

על בסיס המושגים בן אדם, כבוד בסיסי ושוויון של כל בני אדם, התפתח רעיון של זכויות החולה. זכויות החולה כחלק מזכויות האדם, הוכרו ברחבי אירופה רק בשני העשורים האחרונים. חשיבות השמירה על זכויות החולה היא בכך שיש צורך בהגנה על כבודו ופרטיותו של החולה, שנמצא בעמדה חלשה יחסית מול המטפל בשעה שהוא נזקק לטיפול רפואי.

זכויות החולה שונות ומגוונות במדינות בעולם ולפעמים תלויות בנורמות תרבותיות וחברתיות. פינלנד היא המדינה הראשונה שחוקקה חוק זכויות החולה בשנת 1992. המדינה השנייה שחוקקה חוק כזה בשנת 1995 היתה הולנד. בעקבות פינלנד והולנד, מדינות נוספות חוקקו חוקים דומים: ישראל וליטא בשנת 1996, איסלנד בשנת 1997, דנמרק בשנת 1998 וקפריסין בשנת 2004.

מדינות אחרות ניסו שיטות שונות לחיזוק מעמד החולה, למשל באמצעות כתבי זכויות. צרפת אימצה את כתב זכויות החולה כבר בשנת 1974 ובריטניה בשנת 1991. בעוד שחוק הוא נורמה מחייבת שנקבעה באופן רשמי ונוסחה באופן אחיד וברור, כתב הזכויות הוא בבחינת מסמך מדיניות, הכולל סטנדרטים מינימליים מומלצים.

בעבודה זו נראה את הרקע להתפתחות נושא זכויות החולה ומה הן כוללות, נסקור חוקים וכתבי זכויות החולה במדינות בעולם שיצאו במהלך שני העשור האחרונים, נערוך השוואה בין החוקים השונים ובין חוק זכויות החולה בישראל, נדון ביתרונות וחסרונות של החקיקה בנושא זכויות החולה וננסה להבין את חשיבות ההגנה על החולה וכן את החשיבות בהסדרת זכויותיו.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
רקע היסטורי
סקירת חוקי זכויות החולה בעולם:
פינלנד (1992)
איסלנד (1997)
טורקיה (1998)
דנמרק (1998)
נורווגיה (1999)
קפריסין (2004)
סקירת כתבי זכויות החולה בעולם
בריטניה (1991)
ספרד (1994)
פורטוגל (1997)
סלובקיה (2000)
חוק זכויות החולה בישראל (1996)
טבלת השוואה בין המדינות בעולם לישראל
דיון
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

חוק מעמד החולה וזכויותיו יצא בפינלנד בשנת 1992, לאחר תקופה ארוכה של הכנה. כך, פינלנד הפכה למדינה הראשונה באירופה שחוקקה חוק, המגדיר חובות המטפלים כלפי המטופלים שלהם. החוק מתייחס לשירותי בריאות ציבוריים ופרטיים. כל אדם המתגורר באופן קבוע בפינלנד, זכאי לקבל טיפול רפואי נדרש ללא כל אפליה(12). להלן עיקרי החוק(13):
מידע:
* סעיף 5 של החוק קובע, כי החולה זכאי לקבל מידע לגבי מצבו הבריאותי, חשיבות הטיפול, סוגים שונים של הטיפול ותוצאות אפשריות, כולל את המידע לגבי הנזקים של הטיפול, והמידע יועבר בצורה ברורה.
* למטופל יש זכות לסרב לקבל מידע.

תגים:

בתי חולים · זכויות האדם · בריאות · חוקי יסוד · בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק זכויות החולה בעולם ", סמינריון אודות "חוק זכויות החולה בעולם " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.