היישום אינו מחובר לאינטרנט

מגדר ומיניות בקולנוע

עבודה מס' 068616

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ערפדיות א-מינית ב"הכניסו את האדם הנכון" (Let the Right One In).

4,105 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בשנת 2008 יצא לאקרנים סרט ערפדים שוודי בשם "הכניסו את האדם הנכון"(1) שבמרכזו שתי דמויות של ילדים כבני 12: דמותו של הילד אוסקר ודמות בשם אלי המתוארת כ"ילדה-ערפדית"(2). הסרט עורר הדים ברחבי העולם והיה לסרט השוודי המצליח ביותר(3) מאז ימי התהילה של אינגמר ברגמן(4) (Bergman). בעבודה זו אטען שהצלחתו של הסרט והעניין שעורר נובעים מכך שערער על יסודותיו המיניים של הז'אנר.
ראשית אסקור את ז'אנר הערפדים מהיבטים של מיניות ומגדר ולאחר מכן אתייחס לבעייתיות שמעוררת דמותה של ילדה-ערפדית בהקשר זה. אשתמש בדמותה של קלאודיה ב"ראיון עם הערפד" על מנת להדגים התמודדות שמרנית עם דמות הילדה-ערפדית ואז אראה כיצד ב"הכניסו את האדם הנכון", הבמאי משתמש בדמות שכזו על מנת לחתור תחת מבנים משפחתיים הטרוסקסואלים המבוססים על מין ולהציע מבנה חדש: זוגי, זכרי וא-מיני.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. הערפד כיצור מיני
ג. הערפד כיצור המתעלה מעל מגבלות מגדריים
ד. פרדוקס הילדה הערפדית
ה. קלאודיה והנשיכה הערפדית
ו. קלאודיה והמשפחה הגרעינית
ז. אלי והנשיכה הערפדית
ח. אלי, אוסקר והזוגיות ההטרוסקסואלית
ט. להסיר את אברי המין
י. ביבליוגרפיה
יא. פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

במאמרה בנושא, טוענת דיאן נגרה (Negra) כי התנהגות הנחשבת מפלצתית מערבת לרוב גם חציית גבולות מגדריים. לטענתה, סרטי אימה ראויים לשמם לא רק משום שהם מטילים בנו אימה אלא גם משום שיש בידם את היכולת להכיל את פחדינו העמוקים ביותר, בינהם כאלה המוכתבים על-ידי החברה. הפחד המוכל ברבים מסרטי האימה הוא שהמגדרים הגברי והנשי לא יישארו שונים ונפרדים לחלוטין אחד מהשני .
ז'אנר הערפדים - המהווה, כמובן, חלק מקטגוריית סרטי האימה - הינו דוגמא מצוינת לטענותיה של נגרה. לפי ברברה קריד (Creed), ערפדים הינם דמויות בעלות מיניות מעורפלת ובלתי מובחנת. דרקולה ממין זכר, על סגנון דיבורו וגלימות הסטן שלו, הוא דמות נשית. דרקולה ממין נקבה, האקטיבית והתוקפנית, היא דמות גברית .

תגים:

ערפדים · ראיון עם הערפד · מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מגדר ומיניות בקולנוע", סמינריון אודות "מגדר ומיניות בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.