היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ישראל וחזבאללה בעשור שקדם לנסיגת צה"ל מדרום לבנון

עבודה מס' 068588

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היחסים בין ארגון חזבאללה לישראל בעשור שקדם לנסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000.

5,840 מילים ,14 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בניתוח יחסי הגומלין בין ישראל לארגון חזבאללה בעשור שקדם לנסיגת צה"ל מדרום לבנון במאי 2000. שאלת המחקר היא: מה היו טיב היחסים בין ארגון חזבאללה לישראל בעשור שקדם לנסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000. מבנה העבודה: הפרק הראשון יכלול את הרקע ההיסטורי שקדם לנסיגה החל מכינונה של מדינת לבנון המודרנית ועד לנסיגת צה"ל במאי 2000. הפרק השני יעסוק בדמותו של חסן נסראללה כשחקן מפתח בכינון היחסים. הפרק השלישי יכלול את מהלכיו של מבצע "דין וחשבון" כנקודת מפנה ביחסים ביניהם וכן הפרק הרביעי יעסוק במבצע "ענבי זעם" כנקודת מפנה נוספת ביחסי ישראל-חזבאללה. בפרק החמישי אבחן את נסיגת צה"ל מלבנון, השיקולים שעמדו מפני מקבלי ההחלטות וביניהם מדיניות התקיפה של חזבאללה כשיקול מרכזי לנסיגת צה"ל מלבנון. בראייתי, העלות הכוללת של "השהות" בדרום לבנון במונחים של חיי אדם ופגיעה בהרתעה הישראלית מצד ארגון חזבאללה הינו ההסבר העיקרי לנסיגת צה"ל מלבנון.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: רקע היסטורי
פרק ב': דמותו של חסן נסראללה
פרק ג': מבצע "דין וחשבון"
פרק ד': מבצע "ענבי זעם"
פרק ה': נסיגת צה"ל מלבנון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המשבר הראשון שאיים על קיומה של המדינה הלבנונית פרץ ב-1958 כתוצאה מהשפעתן המשולבת של התפתחויות פנימיות ואזוריות בעיקר בין הלאומיות הערבית המשיחית בהנהגתו של עבד אל-נאצר, היריבות הנוצרית-עיראקית ומאבק המעצמות שנתלוו לה. למשבר 1958 הייתה השפעה ברורה על יציבותה של המערכת הפוליטית הלבנונית. מלחמת האזרחים המחישה לשני הצדדים כי בתנאים השוררים בלבנון, התנהגות קיצונית תוליך בהכרח למשברים אלימים (א. רבינוביץ, 1982).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ישראל וחזבאללה בעשור שקדם לנסיגת צה"ל מדרום לבנון", סמינריון אודות "יחסי ישראל וחזבאללה בעשור שקדם לנסיגת צה"ל מדרום לבנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.