היישום אינו מחובר לאינטרנט

המערכת הפוליטית האמריקאית

עבודה מס' 068497

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המערכת ומקומן של המפלגות בה, תוך התייחסות לשאלה מדוע לא הצליחו מעולם להתבסס בארה"ב מפלגה שלישית או מועמד עצמאי לנשיאות.

1,869 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה, אנסה לנתח את המערכת הפוליטית האמריקאית ולעמוד על מקומן של המפלגות בה, תוך התייחסות לשאלה מדוע לא הצליחו מעולם להתבסס בארה"ב מפלגה שלישית או מועמד עצמאי לנשיאות, חרף העובדה שהשיטה הדו-מפלגתית אינה מעוגנת באופן ישיר בחוקה?
במהלך דבריי אעמוד על המאפיינים הייחודיים של המפלגות בארה"ב ואתייחס להשלכות השונות הנובעות מהם, אשר דוחקות את יכולתן של מפלגות חדשות או מועמדים עצמאיים לקבל דריסת רגל בשלטון. במסגרת טענתי, אבצע ניתוח השוואתי בין מועמדותו לנשיאות של תיאודור רוזוולט בקמפיין של שנת 1912 מטעם המפלגה הפרוגרסיבית ובין מועמדותו של ג'ורג' וואלאס בקמפיין של שנת 1968 מטעם המפלגה האמריקאית העצמית.

בכדי להתמודד עם השאלה, מדוע לא הצליחו מעולם להתבסס בארה"ב מפלגה שלישית או מועמד עצמאי לנשיאות, יש לעמוד על שורשם של דברים, ע"י ניתוח המפלגות הפוליטיות בארה"ב, המהוות את עמוד התווך וסממנה של הדמוקרטיה הייצוגית. בכוונתי לעמוד על שלושה מרכיבים מרכזיים, שעיצבו את הפוליטיקה המפלגתית בארה"ב וביססו הלכה למעשה את השיטה הדו-מפלגתית: ההיבט התוכני-רעיוני, המבנה הפדראלי-מדיני והשיטה הדמוקרטית- האמריקאית.

קטע מהעבודה:

1) ההיבט התוכני-רעיוני: עוד משחר ימיה, הפוליטיקה המפלגתית בארה"ב, לא נשאה אופי אידיאולוגי חזק, שהיה עלול להוביל למחלוקות מתמשכות על עקרונות מפתח. הסיבה העיקרית לכך הייתה המסורת הליברלית שרווחה בחברה האמריקאית. (1)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המערכת הפוליטית האמריקאית ", סמינריון אודות "המערכת הפוליטית האמריקאית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.